×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هشدار به مجلس و دولت برای وضعیت بحرانی سال آینده/ دولت می‌خواهد اموال منقول و غیر منقول شستا را بفروشد/ وضعیت صندوق تامین اجتماعی مناسب نیست

هشدار به مجلس و دولت برای وضعیت بحرانی سال آینده/ دولت می‌خواهد اموال منقول و غیر منقول شستا را بفروشد/ وضعیت صندوق تامین اجتماعی مناسب نیست

 

اخبار اقتصادی پایشگر- بحث فعالان تامین اجتماعی در باره تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص منابع درآمدی دولت در تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، هفته‌ گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس اعلام کرد که منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و بر این اساس دولت مکلف شد، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران در نظر بگیرد.

در پی این مصوبه برخی از فعلان حوزه بیمه ضمن انتقاد از این تصمیم مجلس، خواستار تجدید نظر در خصوص این مصوبه شدند. عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) با انتقاد از این تصمیم کمیسیون تلفیق گفت: ما از کمیسیون تلفیق می‌خواهیم صندوق تامین اجتماعی را با هیچ صندوقی شریک نکند. برای صندوق ۹۰هزار میلیارد تومان تعیین کردند اما خواسته‌ ما ۱۲۰هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: آنچه دولت موظف است به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کند در واقع بدهیِ سازمان به صندوق است و با این وضعیت روز به روز این بدهی بیشتر می‌شود.

کریمی با بیان اینکه وضعیت صندوق تامین اجتماعی مناسب نیست، گفت: صندوق هر ماه حدود ۵ تا ۶میلیارد تومان کسری بودجه می‌آورد و مجبور است برای جبرای این کسری قرض بگیرد. به همین دلیل حدود ۱۲۰هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار است. ما درخواست کردیم این ۱۲۰هزار میلیارد تومان را در ردیف بودجه ۱۴۰۱ بگذارند تا بخش کوچکی از مشکلات این صندوق رفع شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه طلب سال پیش سازمان به صندوق به طور کامل پرداخت نشده است، به ایلنا گفت: سال گذشته ۹۰هزار میلیارد تومان به عنوان سهم این صندوق در بودجه دیدند اما آیا این طلب را به طور کامل به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کردند؟ به دولت و مجلس هشدار می‌دهیم اگر برای سازمان و بازنشستگان فکری نکنند سال آینده وضعیت بحرانی می‌شود.

کریمی تاکید کرد: برای اینکه صندوق تامین اجتماعی بتواند از پسِ تعهدات خود بربیاید باید بتواند بدهی خود را از دولت بگیرد. ما از مجلس می‌خواهیم برای این سازمان تصمیم لحظه‌ای نگیرد.

این فعال کارگری تاکید کرد: بدهی دولت به این سازمان گوشت قربانی نیست که همه را در آن شریک کنند. آنچه دولت موظف به پرداخت آن است، طلب دولت به صندوق و حق بازنشستگان است که دولت می‌خواهد با فروش اموال منقول و غیرمنقول از شستا طلب ما را بدهد پس برای این طلب شریک نگیرید که ما زیر بار این قضیه نمی‌رویم.

 

 

false
true
false
false

true