×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هفته کتاب آغاز شد

هفته کتاب آغاز شد

اخبار فرهنگی هنری پایشگر- سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با نواختن زنگ کتاب توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدرسه دخترانه فرهنگ آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آبان‌ماه) با حضور در مدرسه دخترانه فرهنگ، زنگ کتاب را به صدا درآورد.

این مراسم با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مدیران فرهنگی همراه بود.

در این مراسم دانش‌آموزان کتاب «در جستجوی رمان» را که مربوط به معرفی ۵۰ رمان برتر جهان است به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه دادند.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به معرفی کتاب توسط برخی از دانش‌آموزان این مدرسه، گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم که همگی اهل کتاب و کتابخوانی هستید، از دانش‌آموزان فعال در حوزه کتاب تشکر می‌کنم. اینکه مشاهده کردم دانش‌آموزان کتابی را ترجمه کرده‌اند نشان می‌دهد چهره‌هایی فرهیخته هستید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:‌ افتخار می‌کنم که در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم و امروز هم در چهره شما آینده‌سازان درخشان ایران را مشاهده می‌کنم.

او با اشاره به سفر اخیر خود به کشور تاجیکستان، گفت: این کشور بیش از ۳۰۰ سال است که از ایران جدا شده است، اما همچنان زبان فارسی دارند و در گفت‌وگو با یکی از شاعران این کشور متوجه شدم که هنوز در نقاط روستایی هم نام دخترانشان را ایران‌دخت می‌گذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: امیدوارم همه‌تان کتابخوان حرفه‌ای باشید، ما نیاز داریم جامعه رشد پیدا کند و کتاب‌ها بهترین معیار برای سنجش رشد فرهنگی جامعه هستند، کشور ما نیز عمیقا فرهنگی است و تعداد زیادی دانشمند و نام‌آور داریم.

اسماعیلی در ادامه گفت: همه شخصیت‌های کشور ما فرهنگی و اهل کتاب هستند. رهبر عزیز انقلاب ما بزرگترین کتابخوان و نویسنده هستند، همچنین امام خمینی (ره) خود نویسنده و اهل کتاب بودند.

او با طرح سوالی از دانش‌آموزان گفت: به این سوال پاسخ دهید که «اگر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودید برای توسعه کتابخوانی در کشور چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کردید؟» شما فرصت دارید تا فردا پاسخ‌های خود را به شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱۰۰ ارسال کنید تا به پاسخ‌های برتر جوایزی اهدا شود.

اسماعیلی همچنین به مناسبت هفته کتاب، به دانش‌آموزان مدرسه فرهنگ بن کتاب و بلیت تئاتر هدیه داد.

در ادامه این مراسم یاسر احمدوند در سخنانی کوتاه گفت: امسال هفته کتاب را با حضور در یکی از مدارس آغاز می‌کنیم، این موضوع اتفاق مبارکی است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند. همکاری وزارخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج کتابخوانی ضروری است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: امیدواریم در توافق و تفاهم خوبی که بین دو وزارتخانه وجود دارد، برنامه‌های مشترک خوبی نیز در سطح مدارس کشور اجرا شود.

در پایان این مراسم از کتابخانه دبیرستان دخترانه فرهنگ بازدید شد. بیش از ۵۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات و رده‌بندی مختلف در این کتابخانه موجود است.

false
true
false
false

true