×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هواپیمار روسی در سوریه ناپدید شد

پایشگر-وزارت دفاع روسیه از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

به گزارش پایشگر از اسکای نیوز، وزارت دفاع روسیه از قطع ارتباط خود با هواپیمای نظامی از نوع ایل ۲۰ خبر داد. در این هواپیما ۱۴ نظامی روس حضور داشتند و در حال انتقال به سوریه بودند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «هواپیمای نظامی روسیه حدود ساعت ۲۳ (به وقت محلی) بر فراز آب‌های دریای مدیترانه و در مسافت ۳۵ کیلومتری از ساحل سوریه بود که ارتباط با آن قطع شد.»

طبق این گزارش، سامانه راداری روسیه یک مورد پرتاب موشک را از ناو فرانسوی در سواحل سوریه ثبت کرده است.در عین حال منابع خبری وابسته به دولت سوریه اعلام کردند به شهر ساحلی لاذقیه حمله موشکی انجام شده است.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در تجاوز به لاذقیه یک مؤسسه فنی هدف قرار گرفته بود که ضد هوایی‌های ارتش سوریه توانستند چندین موشک پرتاب شده را ساقط کنند.منابع محلی و شاهدان عینی گفتند صدای چندین انفجار بزرگ را در حومه لاذقیه و به ویژه در مناطق جنوبی آن شنیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از ارائه هرگونه توضیح درباره ناپدید شدن هواپیمای روسی خودداری کرده است.برخی منابع از حمله هوایی این رژیم به لاذقیه هم‌زمان با پرواز این هواپیما خبر داده‌اند.همچنین شبکه سی‌ان‌ان خبر داد مسکو اطلاعاتی را درباره پرواز هواپیمای نظامی ناپدید شده روسیه، به آمریکا داده بود.

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن اطلاعاتی را از یک کشور دیگر درباره نوع هواپیما و جزئیات حادثه دریافت کرده است. وی کشور ارائه کننده اطلاعات را بیان نکرد.

false
true
false
false

true