×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
واردات گوشت قرمز/کمبود کالا در شب یلدا نداریم

واردات گوشت قرمز/کمبود کالا در شب یلدا نداریم

اخبار اقتصادی پایشگر– معاون سازمان صمت شمال استان کرمان با اشاره به واردات گوشت قرمز گرم و منجمد گفت: در هفته بیش از هفت تن گوشت قرمز در سطح استان توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، محمدرضا خواجویی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۲ تفویض اختیارات در زمینه کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج، قند، شکر و… از سازمان صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

لاستیک به میزان کافی در کرمان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک در استان کرمان و کشور به اندازه کافی وجود دارد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه مشکلی برای قشر کامیون داران به وجود نیاد از آنها حمایت کرد.

خواجویی عنوان کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری تا به امروز حدود ۲۰ هزار و ۵۱۰ حلقه لاستیک در استان کرمان جذب شده است که از این تعداد هشت هزار و ۱۸۰حلقه سبک و ۱۲ هزار و ۳۳۰ حلقه سنگین بوده است .

وی بیان داشت: استان کرمان بر اساس تعداد ناوگان حمل و نقل باری رتبه ۱۰ کشور را به خود اختصاص داده است؛ ۱۲ هزار و ۵۰۰ ماشین های حمل بار در سطح استان کرمان وجود دارد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ابراز داشت: از ۱۲ هزار و ۳۳۰ حلقه لاستیک سنگین حدود هفت هزار و ۲۳۰ حلقه در سامانه راهداری ثبت شده و از طریق این سازمان در حال توزیع است.

خواجویی گفت: پنج هزار و ۱۰۰ حلقه لاستیک دیگر مربوط به وسایل حمل و نقل درون شهری فاقد کارت هوشمند است که نمی توانند از طریق سامانه راهداری لاستیک دریافت کنند. این لاستیک ها از طریق انجمن های درون شهری و شهرستان هایی که عامل توزیع نداشتند توزیع شدند.

وی با اشاره به اینکه کرمان در جذب لاستیک جزو چهار استان برتر کشور است، اما از لحاظ ناوگان حمل و نقل رتبه اول کشور را دارد؛ افزود: موفق به جذب بیش از ۸۰ لاستیک شده ایم.

خواجویی با اشاره به اینکه تقاضای کاذب در زمینه لاستیک در بازاراستان به وجود آمده است، تاکید کرد: امسال نسبت به سال گذشته توزیع لاستیک دو تا سه برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه تقاضای کاذب در بازار ایجادشده و مردم فکر می کنند لاستیک کافی وجود ندارد؛ بر این اساس لاستیک را خریداری و در خانه های خود مانند دیگر اقلام احتکار می کنند.

کمبود کالا در کرمان نداریم

وی افزود: متاسفانه احتکار خانگی در زمینه موادغذایی هم داریم و در حال حاضر تنها در مرکز استان کرمان بیش از هشت هزار تن موجودی برنج داریم که از طریق اداره غله تهیه شده است.

خواجویی عنوان کرد: از استرالیا و دیگر کشورها گوشت گرم و منجمد وارد می کنیم و هر هفته بیش از هفت تن گوشت قرمز در سطح استان کرمان توزیع می شود.

خواجویی عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان کرمان هیچ کمبودی در کالاهای مختلف نداریم و همه نوع کالا در بازار فراوان موجود است.

وی تصریح کرد: هر زمان هر کمبودی ایجاد شود مانند مناسبتها، ایام محرم، ایام پایانی سال و… با برگزاری نمایشگاه ها و توزیع کالاها در سطح بازار کالاها را در اختیار مردم قرار می دهیم.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: ۲۹ رسته اجناس، کالاها و خدمات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت نرخ گذاری می شود.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا کمبودی در زمینه میوه، آجیل و شیرینی در سطح بازار نخواهیم داشت

false
true
false
false

true