×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر دفاع اوکراین رسما استعفا کرد

وزیر دفاع اوکراین رسما استعفا کرد

اخبار بین‌الملل پایشگر – وزارت دفاع اوکراین از ارائه نامه استعفای اولکسی رزنیکوف به رئیس پارلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از رویترز، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد : اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع استعفانامه خود را به رئیس پارلمان ارسال کرده است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از انتخاب رستم اومروف، رئیس صندوق دولتی به عنوان گزینه جانشینی رزنیکوف خبر داده بود.

پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا» چند روز پیش به نقل از منابعی ناشناس در پارلمان اوکراین از احتمال برکناری وزیر دفاع این کشور در هفته آینده خبر داده بود.

اولکسی رزنیکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال استعفا او به دلیل رسوایی‌های مربوط به خرید کاپشن ارتشی با قیمت تقریبا ۲ برابر بازار وجود دارد یا خیر، گفته بود که این تصمیم به زلنسکی بستگی دارد.

طبق قوانین اوکراین، ورزا توسط رئیس‌جمهور نامزد می‌شوند اما انتصاب و عزل آن‌ها باید توسط پارلمان حمایت شود.

این بزرگترین تغییر ساختار دفاعی اوکراین از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ است.

رزنیکوف در نامه استعفای خود، مروری بر ۲۲ ماه حضور خود در این پست ارائه کرده و از مقاومت شدید اوکراین در زمان جنگ علیه نیروهای روسی و تلاش‌های لابی‌گری وزارتخانه‌اش برای تأمین کمک‌های نظامی حیاتی از غرب تمجید کرده است.

او نوشته است: هر روز مدافعان ما در حال حرکت به جلو هستند. این درک وجود دارد که اوکراین سپر اروپا در شرق است.

رزنیکوف، که به عنوان سفیر احتمالی بعدی اوکراین در لندن معرفی شده است، گفته که یکی از اولویت‌های کلیدی کی‌یف را ایجاد مشارکت‌های بلندمدت با متحدان کلیدی و تامین “ضمانت‌های امنیتی واقعی” می‌داند.

وزارت رزنیکوف با رسوایی‌هایی در زمان جنگ بر سر تهیه غذا و پوشاک و همچنین ادعاهایی از سوی برخی سازمان‌های غیر دولتی کمک‌های نظامی مبنی بر اینکه تشریفات اداری بوروکراتیک به اندازه کافی سریع کاهش نیافته، مواجه شده است.

رزنیکوف تخلف را رد می کند. او در نامه استعفای خود گفته است که در دوران تصدی وی، روند خرید و تدارکات دفاعی اصلاح شده و تمامی وظایفی را که در ۲۲ ماه پیش برای وی تعیین شده بود، انجام داده است

false
true
false
false

true