×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پرونده قضایی «بیژن زنگنه» تشکیل شد/ نرخ دیه تا پایان سال مشخص می شود

پرونده قضایی «بیژن زنگنه» تشکیل شد/ نرخ دیه تا پایان سال مشخص می شود

 

اخبار سیاسی پایشگر-سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعیین تکلیف انبار‌های اموال تملیکی با اهتمام و تدبیر هوشمندانه بر اساس برنامه‌ریزی دقیق انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ، با اشاره به صدور حکم اعدام دادگاه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تندر گفت: از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست‌ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می‌کنم.

وی گفت: جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه محکوم به اعدام شده است و با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس‌های امنیتی آلمانی، انگلیسی و آمریکایی در به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

ستایشی اظهار کرد: با کدام قاعده انسانی، عقلی و بین المللی ده‌ها کودک زن و مرد به خاک و خون کشیده شده‌اند؟ این عمل از ناحیه وی صورت گرفته و به صراحت به آن اقرار داشته است.

انبار‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعیین تکلیف انبار‌های اموال تملیکی با اهتمام و تدبیر هوشمندانه بر اساس برنامه ریزی دقیق انجام شد و مشاهده می‌شود حوزه اموال انبار‌های اموال تملیکی و بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف ضابطه‌مند است.

وی گفت: موضوع نابسامانی‌های غیر قابل پذیرش در انبار‌های اموال تملیکی پس از چند ماه به مرحله نهایی و ساماندهی رسیده و در برخی استان‌ها مانند بوشهر اکنون تمام کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملکی تعیین تکلیف قانونی شدند.

ستایشی اظهار کرد: در همین راستا محل نگهداری و جمع آوری کالا‌ها که سال‌ها بلاتکلیف بودند اقدامات لازم انجام شده و کالایی بلاتکلیف در انبار‌های اموال تملیکی وجود ندارد که در آمد اموال تملیکی ۳ هزار و بنادر ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نرخ دیه تا پایان سال مشخص خواهد شد

وی در خصوص نرخ دیه سال آینده گفت: به موجب مقررات ماده ۵۴۹ قانون مجازات تکلیف داریم که در ابتدای هر سال نرخ دیه را اعلام کنیم. کار‌هایی که در رابطه با تعیین این نرخ باید شود، انجام شده و ان شاالله وعده می‌کنیم قبل از سال جدید ما نرخ دیه را از ناحیه ریاست قوه قضاییه اعلام کنیم.

برای «بیژن زنگنه» پرونده قضایی تشکیل شد

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبق گزارش وزارت نفت در سال ۱۳۹۸ ارزش گاز‌های سوزانده شده همراه نفت ۴/۶ میلیارد دلار و گاز‌های سوخته شده در پالایشگاه یک میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار کرد: این موضوع موجبات آلودگی گسترده محیط زیست را ایجاد کرده که بر خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و با قوانین از جمله قانون هوای پاک تقابل دارد و از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عدم اقدام موثر و به‌موقع وزیر نفت وقت که منجر به اتلاف منابع گازی و آلودگی گسترده شده، از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید بهداشت عمومی است که در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است و از این رو در شعبه تخصصی دادسرای تهران، پرونده‌ای برای زنگنه تشکیل شده که در مرحله بازپرسی است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی گم شده در شیراز

ستایشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز دختر جوان اصفهانی گم شده در شیراز گفت: پرونده‌ای در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است مفتوح و در مرحله تحقیقات مقدماتی است و یک نفر با حفظ نام در ۲۴ بهمن سال جاری به اتهام مقید در پرونده دستگیر شده و با صدور قرار تامین صادره فعلا در بازداشت است. اجازه دهید تا ببینیم تحقیقات به کجا می‌رسد هرجا که به نتیجه رسید اعلام می‌کنیم.

وی درباره اتهام متهم دستگیر شده در پرونده گفت: اتهام این فرد همان چیزی است که در پرونده مطرح شده و در حوزه آدم ربایی است.

آمادگی کامل قوه قضاییه برای همکاری جامع با قوای دیگر برای بازگشت ثبات به بازار

وی در خصوص نوسانات نرخ دلار و سکه و اقدامات دستگاه قضایی در این زمینه گفت: ما همه چیز را با دلار می‌بینیم و بهتر است بگوییم ارز. ما به کلیه شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که قوه قضاییه آمادگی کامل برای همکاری جامع با قوای دیگر در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم و بازگشت ثبات به بازار دارد. در این زمینه هرگونه تخلفی صورت گیرد با سرعت برخورد می‌کنیم و کوتاهی نمی‌کنیم. چرا که خط قرمز ما رضایتمندی مردم است. نگاه قوه قضاییه در این شرایط حساس هم‌افزایی است.

وی افزود: در حوزه ارز جلساتی را هیات دولت به طور مستمر دارند و جلسه غیرعلنی هم در مجلس داشتیم و مصوباتی سران قوا داشتند و تمام اهتمام و برنامه ریزی در راستای تحقق اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با تخلفات است. ان شاءالله آرامش و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

پرونده حادثه ساختمان مترو پل در مرحله اجرای حکم قطعی است

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: این پرونده به اجرای احکام ارجاع شده و در مرحله اجرای حکم قطعی است.

وی با اشاره به پیگیری این موضوع در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای قانون آیین نامه دادرسی داخلی مجلس، گزارش تخلفاتی که مربوط به جلسه روز سه شنبه مورخ دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ بود، جهت رسیدگی و اعمال قضایی به قوه قضاییه ارجاع شده و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه قطعا موجبات پیشگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و موارد مشابه می‌شود و در راستای تعامل خوب و سازنده قوه قضائیه با مجلس شورای اسلامی شعب ویژه برای بررسی گزارش نظارتی از ناحیه مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است که با بهترین رسیدگی، کوتاه‌ترین زمان ممکن و مطابق موازین قانونی و شرعی به گزارش‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

اگر کسی در حوزه شرایط زندانیان ادعایی دارد مطرح کند، پاسخگو خواهیم بود

وی در خصوص در خصوص وضعیت زندان‌ها گفت: تمام اهتمام و برنامه ریزی قوه قضائیه برای زندانیان این است که شرایط مطلوب و مناسبی داشته باشند. در حوزه اشتغال زندانیان کار‌های ارزشمندی صورت گرفته است و اگر در حوزه زندان کسی ادعایی دارد، مطرح کند و مستند حرف بزند، ما نیز به صورت مستند در مقام پاسخگویی خواهیم بود.

false
true
false
false

true