×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پسکوف: به تلاش برای بازگرداندن کامل سوریه به جهان عرب ادامه می‌دهیم

پسکوف: به تلاش برای بازگرداندن کامل سوریه به جهان عرب ادامه می‌دهیم

اخبار بین‌الملل پایشگر– دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه به تلاش‌های خود برای ارائه کمک‌های لازم به دولت سوریه برای بازگرداندن کامل این کشور به جهان عرب ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه (کاخ کرملین) در مصاحبه‌ای با شبکه عربیRT گفت: روسیه به تلاش‌های خود برای کمک به سوریه و بازگرداندن کامل این کشور به آغوش کشورهای عربی ادامه خواهد داد.

شورای اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده‌ای که در ۱۷ مه در سطح وزرای خارجه برگزار شد، موافقت کرد شرکت هیئت‌های سوری در جلسات شورای اتحادیه از سر گرفته شود تا سوریه پس از حدود ۱۲ سال از تعلیق عضویت خود به دلیل موضع گیری درباره درگیری‌های این کشور به اتحادیه عرب بازگردد.

در هفتم مه، مسکو استقبال خود را از تصمیم سوریه برای بازگشت به اتحادیه عرب اعلام کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: از سرگیری مشارکت سوریه در فعالیت‌های اتحادیه عرب به آرام شدن جو خاورمیانه و غلبه بر پیامدهای بحران سوریه در اسرع وقت کمک می‌کند.

او اشاره کرد که مسکو دائماً با پایتخت‌های عربی در تماس است و دائماً از آنها می‌خواهد روابط خود را با دمشق از سر بگیرند.

پسکوف همچنین با تاکید بر اینکه واشنگتن موضع خود را به کی‌یف دیکته می‌کند و اوکراین نه اراده، نه تمایل و نه توانایی اعلام یک موقعیت مستقل را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر جنگی بین روسیه و گروهی از کشورهای غربی در جریان است.

پسکوف گفت: «در واقع یک عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین، به منظور تضمین امنیت مردم دونباس آغاز شد. این درست است؛ اما اکنون این عملیات به صورت دوفاکتو بین مسکو و بلوک غرب مانند یک جنگ در جریان است.»

سخنگوی کرملین گفت: حاکمیت اوکراین یک مفهوم بسیار انتزاعی است.

پسکوف افزود: «اوکراین دارای حاکمیت نیست. اوکراین اراده، تمایل یا توانایی اعلام هیچ موضع حاکمیتی را ندارد. واشنگتن به اوکراین دیکته می‌کند که چه کاری انجام دهد. این یک واقعیت واضح و کاملا قابل درک برای همه است.»

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو با اظهارات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مورد لزوم حفظ کانال‌های ارتباطی با روسیه موافق است و بر آمادگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای برقراری هرگونه تماس برای حل و فصل اوضاع اوکراین تاکید دارد.

وی افزود: «رئیس جمهوری آماده هرگونه تماسی برای کار و حل مشکلات است. پوتین آماده گفت‌وگو است؛ اما هنوز پیشنهاد خاصی دریافت نشده است.»

false
true
false
false

true