×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پیکر «کونیکو یامامورا» تشییع شد

پیکر «کونیکو یامامورا» تشییع شد

اخبار فرهنگی هنری پایشگر- مراسم بدرقه پیکر «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» با حضر اقشار مختلف مردم در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، در این مراسم، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران گفت: ما امروز شاهد پرواز یکی از تربیت یافتگان مدرسه قرآن و عترت و پیوستنش به خدا و فرزند شهیدش هستیم. بانویی که خدا او را از سرزمین آفتاب انتخاب کرد. خدا او را تربیت کرد تا مادر شایسته‌ای برای فرزندی باشد که در راه خدا جان خود را فدا می‌کند.

وی افزود: اگر انسان خود را به خدای متعال بسپارد اینگونه پاداش خواهد گرفت. او بیش از ۸۰ سال یک مجاهد فی سبیل‌الله و در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی فعال بود. هم مادر، هم مدیر و هم فعال فرهنگی و سیاسی بود.
ابوترابی فرد یادآور شد: امیدواریم خواهران ما در سراسر جهان اسلام با الهام از مادران ایثارگران، زنان مومن و پاکدامن باشند و در راه پیشرفت اسلام گام بردارند. همچنین من سلام مقام معظم رهبری را به خانواده بزرگوار این شهید می‌رسانم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزیر امور خارجه پیام وزیر امور خارجه را به مناسبت درگذشت کونیکو یامامورا قرائت کرد.

آیت‌الله حمیدی نیز در سخنانی کوتاه پس از اقامه نماز بر پیکر مادر شهید بابایی، بیان کرد: یک دسته از کسانی که شفاعت می‌کنند شهدا هستند. ما جز خوبی از این مادر شهید ندیدیم. کسانی که عزیزان خود را از دست دادند به سعادت رسیده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضور این مادر شهید در کشورمان بسیار پر خیر و برکت بوده است. این مادر شهید بالاترین منشأ خیر است. او علاوه براینکه مادر شهید است مدرسه‌ای هم ساخته است.

در این مراسم نماینده سفیر ژاپن در ایران، سردار گلعلی بابایی، غلامعلی حداد عادل، محمد حسین صفارهرندی، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند.

«کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» که از چندی قبل به دلیل ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود، روز جمعه دهم تیر ماه به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم وداع با پیکر این مادر شهید شامگاه گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در معراج الشهدای تهران برگزار شد. مراسم بدرقه پیکر کونیکو یامامورا تا خانه ابدی خود، امروز یکشنبه ۱۲ تیرماه از مقابل مسجد انصار الحسین (ع) در خیابان پنجم نیرو هوایی برگزار شد. قرار است پیکر این مادر شهید پس از تشییع، در قطعه ۴۵ بهشت زهرا (ص) به خاک سپرده شود.

 

false
true
false
false

true