×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرا استیضاح بطحایی منتفی شد؟/اولویت استیضاح با وزیر اقتصاد است

پایشگر-نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش درخواست خود برای استیضاح بطحایی را پس گرفتند به همین دلیل استیضاح منتفی شد.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با ۲۹ امضاء تقدیم هیات رییسه شد که نمایندگان متقاضی استیضاح در جلسه علنی روز یکشنبه  مجلس شورای اسلامی امضاهای خود را پس گرفتند و از هیات رییسه خواستار شدند که استیضاح از دستور کار خارج شود.

همچنین احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به بازگشایی مدارس متقاضیان استیضاح امضایشان را پس گرفتند.

این درحالی است که پیش از این  در پی ارجاع طرح استیضاح بطحایی به کمیسیون آموزش و تحقیقات از سوی هیات رییسه مجلس محورهای شانزده‌گانه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا پاسخ‌های بطحایی در جلسه کمیسیون نتوانست متقاضیان استیضاح را قانع کند.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نهم مرداد ماه با ۲۹ امضا و در محورهای زیر تقدیم هیات رییسه شده بود.

۱-عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

۲ـ عدم اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان

۳ـ عدم دقت در کتب درسی

۴ـ عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان

۵ـ توجه به معلمین حق‌التدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن بکارگیری آنها

۶ـ عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون

۷ـ کاهش اعتبارات آموزش و پرورش به دلیل عدم پیگیری و سوء مدیریت در تاثیرگذاری در دولت

۸ـ کاهش شدید اعتبارات سازمان نوسازی مدارس

۹ـ تضعیف دانشگاه فرهنگیان

۱۰ـ عدم توجه و عدم توان برنامه ارائه شده به مجلس

۱۱ـ جعل تاریخ در کتاب‌های درسی

۱۲ـ ورود زود هنگام و خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم و سوء استفاده از جایگاه

۱۳ـ عدم پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت اتفاق شوم منطقه غرب تهران

۱۴ـ عدم پایبندی به برنامه ارائه شده در زمان اخذ رای

۱۵ـ فساد اخلاقی در مدارس به علت سوء مدیریت

۱۶. بی‌توجهی به زبان‌های مادری و ایجاد زمینه اختلاف در کشور به‌جای وفاق ملی و تاکید بر زبان روسی.

در پی ارجاع طرح استیضاح بطحایی به کمیسیون آموزش و تحقیقات از سوی هیات رییسه مجلس محورهای شانزده‌گانه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا پاسخ‌های بطحایی در جلسه کمیسیون نتوانست متقاضیان استیضاح را قانع کند.

سیدمحمد بطحایی با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی و در جریان معرفی کابینه در مرداد سال ۹۶ با ۲۳۸ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم انتخاب شد.

او پیش از این و در پی استعفای علی اصغر فانی از وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز از سوی حسن روحانی به مدت دو هفته تا رای اعتماد مجلس فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده بود.

در همین رابطه  سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استیضاح‌ وزیر آموزش و پرورش را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌داند، گفت: این بدان معنا نیست که ما مخالف استیضاح آقای بطحایی هستیم، بلکه معتقدیم با توجه به آغاز مدارس اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست.

سیدحسین نقوی حسینی ، اظهار کرد: در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح شد و جمع‌بندی بر این مبنا صورت گرفت که استیضاح آقای بطحایی در شرایط فعلی به صلاح نیست.

وی توضیح داد: اولویت استیضاح با وزرای اقتصادی است، چون اقتصاد مردم مهم است اگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند شرایط آموزش و پرورش نیز بهبود پیدا خواهد کرد، بنابراین باید اولویت را استیضاح وزرای اقتصادی قرار داد تا شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس قرار داریم. یک میلیون معلم و ۱۴ میلیون دانش آموز قرار است سال تحصیلی را آغاز کنند به همین دلیل اکنون شرایط استیضاح مناسب نیست. البته شاید چند ماه بعد از آغاز سال تحصیلی طرح استیضاح در دستور کار قرار گیرد، لذا ما مخالف استیضاح نیستیم بلکه طرح آن را در این شرایط مناسب نمی‌دانیم. بر این اساس اعضای این فراکسیون امضاهای خود را پس گرفتند.

 

false
true
false
false

true