×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چین  جاسوس اینترنتی استخدام می کند

پایشگر-آمریکا ادعا می‌کند که چین در حال استخدام جاسوسان در شبکه اجتماعی لینکدین است.

به گزارش پایشگر ، برای استخدام جاسوس دیگر نیازی نیست که به جلسات مخفی بروید تنها کافی است در یک وبسایت کاریابی آگهی بدهید. مرکز اطلاعات و امنیت ملی ایالات متحده ادعا می‌کند که سازمان‌های اطلاعاتی چین اقدام به استخدام جاسوس از طریق لینکدین کرده‌اند.

لینکدین یک سرویس شبکه اجتماعی تجاری است که نسخه اولیه این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شد و در ماه مه سال ۲۰۰۳ به‌ صورت رسمی افتتاح شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که چین حساب‌های کاربری جعلی استفاده می‌کند تا تعداد زیادی پیام استخدام به کارکنان دولتی و تجاری بفرستند به امید این که آنها اسراری را فاش کنند. پیش از این آلمان و بریتانیا در این باره هشدار داده بودند اما این اولین باری است که دولت آمریکا به این مشکل جدی پرداخته است.

مرکز اطلاعات و امنیت ملی ایالات متحده اطلاعات دقیقی در این باره نداده است، برای مثال تعداد حساب‌های کاربری جعلی یا این که این کمپین چقدر موفق بوده، تاکنون اعلام نشده است.

برخی از متخصصان بر این باورند که لینکدین نیز مانند توئیتر باید اقدام به پاک‌سازی حساب‌های کاربری جعلی کند. اگر لینکدین اقدامات ضدجاسوسی خود را تقویت نکند به‌زودی دچار سرنوشت مشابه فیس‌بوک می‌شود.

لینکدین اعلام کرده است که کمتر از ۴۰ حساب کاربری جعلی مرتبط با استخدام‌های جاسوسی را حذف کرده است. این حساب‌های کاربری هزاران پیام را به شکل اسپم به افراد می‌فرستادند.

لینکدین تمام تلاش خود را به کار بسته است تا جلوی این اقدامات را بگیرد.

false
true
false
false

true