×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا

ژاپن؛ کشف دوباره ذرات سیاه در واکسن مدرنا

اخبار اجتماعی پایشگر– مقامات ناحیه “کاناگاوا”ی ژاپن از پیدا کردن ویال‌های جدید واکسن مدرنای مشکوک به آلودگی خارجی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری پایشگر، به نقل از رویترز، کاناگاوا پس از یافتن ویال‌های جدید آلوده واکسن، تزریق در مرکز واکسیناسیون را تعلیق کرد.

مقامات کاناگاوا می‌گویند یک داروساز قبل از استفاده از واکسن و در حین بررسی ویال مدرنا چندین ذره سیاه را در ظروف نگهداری محلول واکسن تشخیص داده است.

ژاپن در هفته گذشته و پس از پیدا کردن ذرات خارجی در برخی ویال‌های مدرنا، استفاده از ۱٫۶۳ میلیون دوز واکسن مدرنا در دو ناحیه این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

شرکت آمریکایی مدرنا و کمپانی “روی” اسپانیا که شیشه‌های نگهداری واکسن را برای مدرنا می‌سازد، علت احتمالی این آلودگی را مشکلات خط تولید اعلام کرده‌اند. سازمان‌های تنظیم کننده اروپایی نیز تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده‌اند.

استان کاناگاوا اعلام کرد که توزیع کننده داخلی واکسن ویال‌های مشکوک به آلودگی را جمع آوری کرده است. پیشتر حدود ۳۷۹۰ نفر در این مرکز واکسن تزریق کرده اند.

مدرنا می‌گویند تا کنون هیچ مشکل ایمنی یا عملکرد در این باره گزارش نشده است.

در هفته جاری تزریق واکسن مدرنا در دو منطقه ژاپن متوقف شده است.

یکی از دلایل احتمالی آلودگی در ویال‌ها جدا شدن بخش هایی از لاستیک درِ شیشه‌ در حین ورود نادرست سوزن سرنگ به مخزن محلول واکسن اعلام شده است.

false
true
false
false

true