×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
«کاظمی آشتیانی» قهرمان ملی بود

«کاظمی آشتیانی» قهرمان ملی بود

اخبار فرهنگی هنری پایشگر- عزت‌الله ضرغامی گفت: کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته و قهرمان ملی بود که ارزش فوق‌العاده‌ای برای کشور داشت و می‌تواند الگوی ارزشمندی برای همه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دکتر سعید کاظمی آشتیانی ـ دانشمند و محقق فقید ـ در سالگرد درگذشت او به ایسنا اظهار کرد: مرحوم کاظمی آشتیانی، دانشمند برجسته و قهرمان ملی است. کارهای بزرگی در حوزه‌های High tech (فناوری‌های پیشرفته) و دانش سلول‌های بنیادی انجام داد، که در گذشته دانشمندان این کشور امکان ورود به آن حوزه‌ها را نداشتند.

او ادامه داد: مرحوم کاظمی آشتیانی علاوه‌بر اینکه فرد متواضع و مردمی بود، یک ارزش فوق‌العاده برای کشور محسوب می‌شد و وظیفه نظام، حفاظت از او بود، که البته انجام می‌گرفت. رفتار ایشان مردمی و متواضعانه بود و به خاطر همین روحیه، ‌منش و سبک زندگی که داشت، سرانجام دشمن این شخصیت ارزنده را از نظام گرفت.

ضرغامی بیان کرد: کاظمی آشتیانی به عنوان دانشمند متعهد و انسانی بزرگ الگوی خوبی برای ماست. او جزو افراد متعهد و متواضعی است که خدمات ماندگاری در حوزه‌های علمی در بالاترین سطح به کشور داشت. امیدواریم منش و رفتار ایشان، ‌ که در مقوله‌های راهبردی، فناوری و تکنولوژی در بالاترین سطح و جزو سرآمدان بود، الگوی ارزشمندی برای همه باشد.

دکتر «سعید کاظمی آشتیانی» در سال ۱۳۶۹ با مدرک کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توانبخشی فارغ‌التحصیل شد، درحالی‌که در سال ۱۳۶۱ با همکاری دو تن از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد و تا سال ۱۳۷۰ عهده‌دار مسئولیت بخش طرح‌ها و تحقیقات جهاددانشگاهی علوم پزشکی ایران بود. پس از آن به سمت ریاست این واحد منصوب شد. او در این سال‌ها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه‌اندازی کرد که در آن میان پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی یکی از مهمترین آن‌ها بود.

کاظمی آشتیانی چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۴ درگذشت، ‌درحالی‌که فرضیه «ترور بیولوژیک» او مطرح شد.

false
true
false
false

true