×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش شدید تراز عملیاتی در سال ۱۴۰۰/ موسسه مالی و اعتباری ملل ۳۶۷ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرد

کاهش شدید تراز عملیاتی در سال ۱۴۰۰/ موسسه مالی و اعتباری ملل ۳۶۷ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرد

اخبار بانک و بیمه پایشگر– موسسه مالی و اعتباری ملل با فراز و فرود خود در سال جاری، ۳۶۷ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرد.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، حاصل فعالیت موسسه ملل در۱۱ ماه نخست سال جاری در بخش تسهیلات اعطایی و پرداخت سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، ثبت تراز عملیاتی مثبت ۲۱۱ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۸۳ درصد معادل یک هزار و هشت میلیارد تومان کاهش داشته است.
“پایشگر” در هشتمین گزارش تحلیلی خود از وضعیت مالی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور” ، به بررسی وضعیت مالی موسسه اعتباری ملل می‌پردازد.
موسسه ملل که با نماد “وملل” و سرمایه ثبت شده هزار میلیارد تومان در فرابورس ایران فعالیت می‌کند، گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.
براساس این گزارش، این موسسه در ۱۱ ماه نخست سال جاری از محل تسهیلات اعطایی پنج هزار و ۹۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرد و در مقابل چهار هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داد که حاصل آن ثبت تراز مثبت ۲۱۱ میلیارد تومان بود.
درآمد تسهیلاتی ۴۶ درصد و سود پرداختی به سپرده ها ۱۱۵ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته، اما تراز عملیاتی ۸۳ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
این موسسه بانکی در دوره مشابه سال گذشته سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده و دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داده بود که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان بود.
مانده تسهیلات اعطایی موسسه ملل در پایان بهمن ماه به ۲۹ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان رسید و همچنین مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. تسهیلات اعطایی ۱۲۶ درصد و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته است .

ر

در بخش تسهیلات اعطایی به ترتیب سرفصل‌های مشارکت مدنی مرابحه و فروش اقساطی بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی داشته اند و به تبع آن بیشترین درآمد را هم برای موسسه ملل داشته اند. مشارکت مدنی، فروش اقساطی و سایر تسهیلات به ترتیب بیشترین سهم از تسهیلات اعطایی و درآمد در دوره مشابه سال گذشته داشته بودند.
در بخش جذب منابع، سپرده های سرمایه گذاری یک ساله، دو ساله و کوتاه مدت به ترتیب در این دوره زمانی بیشترین سهم را از سود پرداختی داشتند، اما در دوره مشابه سال گذشته سپرده‌های یک ساله، کوتاه مدت و دوساله بیشترین سود را دریافت کرده بودند.
اختلاف رشد ۵۹ درصدی درآمد تسهیلاتی و سود پرداختی موسسه ملل در این دوره زمانی باعث کاهش شدد تراز عملیاتی این موسسه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است که ادامه این روند تا پایان سال موسسه ملل را با زیان روبرو می‌کند.
لازم به یادآوری است این موسسه در آخرین گزارش از صورت‌های مالی میاندوره‌ای خود در سال جاری ، ۳۶۷ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرده بود.

false
true
false
false

true