×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کدام مردم،کدام استدلال،آقای مطهری!؟

کدام مردم،کدام استدلال،آقای مطهری!؟

گروه یادداشت و تحلیل پایشگر-رها دربند:

نمایندگان مجلس همانطور که از عنوانشان پیداست، وکلای ملت در پارلمان هستند که وظیفه دارند پیگیر مطالبات و خواسته های موکلان خود باشند. اخیرا علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به مسایل مطرح شده در باره قیمت بنزین گفت: ظاهرا مردم هم ابراز تمایل کردند تا قیمت بنزین افزایش یابد!.

معلوم نیست جناب مطهری با چه استدلال و منطقی از طرف مردم چنین سخنی بر زبان رانده، زیرا در حال حاضر وی بیش از هر کسی به وضعیت اقتصادی کشور و توان مالی مردم اشراف دارد و می‌داند که آنها به چه سختی شکم خانواده خود را سیر می‌کنند، حالا چطور همین مردم طرفدار گران شدن قیمت بنزین هستند؟

بیشتر مردم پس از مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از دولت احمدی نژاد، چشم امیدشان به دولت تدبیر و امید بود تا شاید از رهگذر این دولت تا حدی به مطالبات و خواسته‌های خود نائل شوند، اما متاسفانه با بی‌تدبیری دولت و ادامه تحریم های امریکا به جای رفع مشکلات اقتصادی، بار مضاعف و سنگین‌تری بر دوش ملت گذاشته شده که تحمل آن برایشان بسیار دشوارتر شده است.

البته مسوولان و برخی نمایندگان مجلس وقتی درصدد گران کردن کالا یا محصولی باشند، اول شایعه آن را در سطح جامعه پخش می‌کنند و بعد در اظهارات خود سخن از افزایش قیمت‌ها می‌کنند تا بازخورد آن را در جامعه ببیند و بعد تصمیم‌گیری کنند.در این میان همیشه یک ترفند قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن افزایش چند برابری قیمت هاست تا پس از بالا و پایین کردن آن، بالاخره به قیمت اولیه حداقل دو برابری مردم را راضی کنند!

با این توصیف معلوم نیست آقای مطهری با چه استدلالی اینگونه سخن می‌گوید؟ همین چند روز پیش بود که همکاران ایشان در مجلس خواستار استفاده از خط ویژه برای تردد در تهران شده بودند و قبل از آن هم خواسته‌ها و مطالبات دیگری داشتند و دارند که در شأن نماینده مجلس نیست، بنابراین اگر قرار است قیمت بنزین را گران کنید که البته ظاهرا این گونه برآورد می‌شود، نیاز به این صغری،کبری چیدن‌ها نیست و اگر هم که قرار بر افزایش قیمت نیست، چه دلیل دارد از قول مردم چنین ادعایی را مطرح کنید.

وظیفه نماینده مجلس دفاع از مطالبات و حقوق حقه موکلان خود است، نه دفاع از گرانی‌ها و همسو شدن با دولتمردان!

false
true
false
false

true