×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گروه هفت برای بررسی حملات موشکی روسیه به اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد/ لندن به دنبال نشست ناتو

گروه هفت برای بررسی حملات موشکی روسیه به اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد/ لندن به دنبال نشست ناتو

اخبار بین الملل پایشگر- آمریکا و دیگر قدرت‌های گروه ۷ روز سه‌شنبه در مورد بمباران اخیر روسیه در سراسر اوکراین گفتگوهای بحرانی خواهند داشت و انتظار می‌رود نخست‌وزیر انگلیس اصرار داشته باشد که آنها «نباید یک ذره» در حمایت از کی‌یف تزلزل نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که موشک‌های روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته پایتخت اوکراین را به لرزه درآوردند و رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی به مسکو هشدار داد که کشورش را مرعوب نمی‌شود.

دفتر لیز تراس، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر از کشورها خواهد خواست که تحریم های گزنده را حفظ کنند و خواستار برگزاری نشست کامل رهبران ناتو در روزهای آینده خواهد شد.

نشست مجازی سران گروه هفت بر بحران انرژی جهانی و امکان اعمال سقف بین‌المللی بر قیمت نفت روسیه متمرکز خواهد شد. انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این نشست شرکت کند تا درباره تحولات اخیر در اوکراین گفتگو کند.

گروه ۷ یک گروه غیر رسمی از هفت قدرت پیشرفته جهان است: کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا.

false
true
false
false

true