×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گوترش: مصمم هستیم به کار آنروا ادامه دهیم/ مجازات گروهی ساکنان غزه قابل توجیه نیست

گوترش: مصمم هستیم به کار آنروا ادامه دهیم/ مجازات گروهی ساکنان غزه قابل توجیه نیست

اخبار بین‌الملل پایشگر– دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مستلزم آتش‌بس فوری است. راه حل پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل تنها با راه حل ۲ دولتی می‌تواند به دست آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اردن گفت: کشتار و ویرانی در نوار غزه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و قحطی قریب الوقوع است. کمک رسانی به غزه به معنای باز کردن بیشتر گذرگاه‌ها و رفع محدودیت‌ها از سوی اسرائیل است.

وی اظهار داشت: تصمیم برای جلوگیری از رسیدن کاروان‌های آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به شمال نوار غزه کاملا غیرقابل قبول است. هیچ چیز مجازات دسته جمعی مردم فلسطین در غزه را توجیه نمی‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه بر عزم خود برای ادامه کار آنروا و ارتقای کار آن و لزوم حفظ خدمات آن تاکید کرد.

او اشاره کرد آنروا در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی کار استثنایی انجام می‌دهد.

وی همچنین طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در اردوگاه الوحدات برای آوارگان فلسطینی در امان پایتخت اردن برگزار شد، افزود: هدف قرار دادن ۱۷۱ کارمند آنروا در غزه، بیشترین تعداد مرگ و میر در میان کارکنان سازمان ملل در تاریخ ما است.

وی گفت که آنروا به منزله شریان حیات برای امید و عزت در اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری اشغالی و نوار غزه است، زیرا به بیش از نیم میلیون دختر و پسر آموزش می‌دهد و به حدود ۲ میلیون نفر خدمات بهداشتی ارائه می‌کند و به گسترش فرصت‌های شغلی و حمایت جامعه و خانواده می‌پردازد.

گوترش با اشاره به اینکه هرگونه تهاجم زمینی به رفح منجر به یک بحران انسانی فاجعه‌بار می‌شود، خواستار آتش‌بس در غزه شد و بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس در غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد و افزود اجماع بین‌المللی در مورد گوشزد ضرورت آتش‌بس در غزه در حال افزایش است.

وی در مورد کار استثنایی که آنروا انجام می‌دهد و مشارکت آن به شکل عمیق به شیوه‌هایی که نمی‌توان در نمودار اندازه گیری کرد، صحبت کرد و گفت تلاش آنروا در تقویت انسجام اجتماعی، ارتقای ثبات و ایجاد صلح ضروری است.

گوترش خاطرنشان کرد که از یک مرکز بهداشت بازدید کرد. همچنین در کلاس درس‌های علوم و زبان انگلیسی در یک مدرسه دخترانه شرکت کرد. او از کلاسی بازدید کرد که زبان انگلیسی، ارزش‌های حقوق بشر و حل منازعه را آموزش می‌داد. او همچنین با ۶ رهبر جوان الهام بخش از پارلمان دانش آموزی، از جمله سه دانش آموز از غزه، ملاقات کرد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن رویدادهای غیرقابل قبول اخیر، بررسی مستقل برای تقویت و بهبود وضعیت آنروا به خوبی در حال انجام است و من مشتاقانه منتظر توصیه‌های آن هستم.

گوترش با اشاره به وجود ۲.۴ میلیون پناهنده فلسطینی در اردن که بیشترین تعداد در منطقه است، خاطرنشان کرد: سفر وی به اردن یک سفر همبستگی در ماه رمضان برای دیدار با آوارگان فلسطینی است که توسط آنروا به آنها خدمات رسانی می‌شود.

دیروز یکشنبه، گوترش مجددا بر آتش‌بس در نوار غزه برای اهداف بشردوستانه تاکید کرد تا بتوان کمک‌ها را وارد کرده و به طور موثر بین مردم غزه توزیع کرد.

همچنین ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز در دیدار با گوترش گفت: یک فاجعه انسانی در غزه رخ داده است و هیچ توجیهی برای قتل عام و محروم کردن کودکان از غذا وجود ندارد.

وی افزود: غزه نه تنها برای کودکان بلکه طبق قوانین بین‌المللی به قبرستانی باز تبدیل شده است و پیامدهای آن ویرانگر است. محروم کردن آنروا از بودجه به معنای مشارکت در کشتار کودکان فلسطینی است. ورود به رفح به فاجعه می‌انجامد، اما اسرائیل به خواسته‌های جامعه بین‌المللی گوش نمی‌دهد.

هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد و تمام پولی که در اختیار آن قرار می گیرد به نجات جان انسان ها کمک می کند. اسرائیل در جنگ خود با غزه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می کند و این فاجعه پایان نمی یابد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود. به جای فرستادن سلاح به اسرائیل، باید هیئت هایی فرستاده شود تا بر آتش بس فشار بیاورند.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد و تمام پولی که در اختیار آن قرار می‌گیرد به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند. اسرائیل در جنگ خود با غزه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند و این فاجعه پایان نمی‌یابد مگر اینکه تجاوزات متوقف شود. به جای فرستادن سلاح به اسرائیل، باید هیئت‌هایی فرستاده شوند تا برای تحقق آتش‌بس فشار بیاورند.

false
true
false
false

true