×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۵ کشته و ۵۰ زخمی در حادثه خارج شدن قطار از ریل در پاکستان

۱۵ کشته و ۵۰ زخمی در حادثه خارج شدن قطار از ریل در پاکستان

اخبار بین‌الملل پایشگر – رسانه‌های محلی پاکستانی گزارش دادند که دستکم ۱۵ نفر بر اثر خروج قطار از ریل در جنوب این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از اسپوتنیک، در حادثه خارج شدن ریل از قطار در پاکستان شمار زیادی کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه ریلی نزدیک راه‌آهن شهر «نوابشاه» در ایالت جنوبی «سند» رخ داده است و طی آن ۱۰ واگن از ریل خارج شده است.

رسانه‌های محلی پاکستانی به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند که در بیمارستان‌های نزدیک محل حادثه وضعیت اضطراری اعلام شده است و عملیات نجات ادامه دارد و قربانیان کمک‌های پزشکی دریافت کرده اند.

حوادث در شبکه ریلی مستهلک پاکستان متداول است. دولت‌های متوالی سال‌ها به دنبال تامین بودجه برای ارتقای شبکه ریلی به عنوان بخشی از طرح کمربند و جاده چین برای پروژه‌های زیربنایی بوده‌اند.

در ژوئن ۲۰۲۱ دو قطار نزدیک «دهرکی» در ایالت سند با هم برخورد کردند که دستکم ۶۵ کشته و حدود ۱۵۰ زخمی برجا گذاشت. پیش از آن در اکتبر ۲۰۱۹، دستکم ۷۵ مسافر در آتش‌سوزی در قطار سریع‌السیر «تزگام» جان باختند. در سال ۲۰۰۵ هم در پی برخورد دو قطار در شهر «گهوتکی» ایالت سند بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

false
true
false
false

true