×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۴ درصد دانشجویان درگیر اعتیاد

۴ درصد دانشجویان درگیر اعتیاد

اخبار اجتماعی پایشگر- براساس آمار ستاد مبارزه با مواد حدود ۴ درصد دانشجویان درگیر پدیده اعتیاد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس آمار ستاد مبارزه با مواد حدود ۴درصد دانشجویان درگیر پدیده اعتیاد هستند.
آقای منصور غلامی در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با عنوان طرح یاریگران زندگی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه بخشی از جوانان درگیر اعتیاد هستند که این موضوع در محیط‌های دانشگاهی نیز مشاهده می‌شود، تلاش ما این است که در سطح کلان وزارت علوم در کنار بحث‌های علمی تحقیقاتی و مشاوره‌ای در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر باشیم و همکاری کنیم.
وی با بیان اینکه از سال‌های قبل گروه‌های مشاور سلامت دانشجویان در دانشگاه‌ها تشکیل شده است، ادامه داد: همچنین به منظور اطلاع رسانی، آموزش و کمک به پیشگیری از وقوع این مشکل دوره‌های مختلف آموزشی ترتیب داده شده است و از دانشجویان در قالب کانون همیاران سلامت استفاده شده است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: در این باره ۴۰۰ کانون دانشجویی در دانشگاه‌ها شکل گرفته است که بیش از ۱۷هزار دانشجو به عنوان همیار گروه‌های مشاوره‌ای سلامت دانشجویی در آن فعال هستند.
وی درباره آمار دانشجویان معتاد افزود: براساس آمار ما حدود ۲ تا ۳ درصد دانشجویان درگیر اعتیاد هستند، اما بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر این رقم حدود ۴ تا ۴ و نیم درصد است که کمتر از میانگین جامعه است.
آقای غلامی گفت: اگر دانشجویی (در محیط دانشگاه) تخلف استعمال مواد مخدر انجام دهد قطعاً در کمیته انضباطی با او برخورد می‌شود، ولی در زمینه مواد مخدر برخورد ما با دانشجویان قهریه نیست و باید این مورد آسیب‌شناسی و علت استعمال مواد مخدر، ریشه یابی شود.


false
true
false
false

true