×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند/ نظام تعرفه‌گذاری پرستاران پایدار شود

۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند/ نظام تعرفه‌گذاری پرستاران پایدار شود

اخبار سیاسی پایشگر، رئیس جمهور با اعلام اینکه تاکنون ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی نظام سلامت قرار گرفته اند، گفت: برنامه دولت این است که بیمه همگانی و تامین اجتماعی و همچنین نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری طی ماههای آینده پایدار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه به مناسبت روز پرستار در سالن اجلاس سران با ستودن صبر پیامبر اسلام(ص) از پرستاران به عنوان فرشتگان خدمت به مردم یاد کرد و گفت: صبر و مقاومت و تحمل سختی ها ظرفیت می خواهد و حتی علم باید با حلم همراه باشد.

رئیس جمهور صبر و مقاومت را یکی از مواهب خداومند متعال به پیامبر اسلام (ص) برشمرد و اظهار داشت: صبر و مقاومت است که به کار اثرگذاری می دهد و علم حتی باید با حلم همراه باشد و خود دانش، ظرفیت می خواهد.

رئیسی قلوب را ظرف دانست و گفت: طبق روایت حضرت علی (ع)، بهترین قلب‌ها با ظرفیت ترین قلب ها است. پیروزی و عدم پیروزی، موفقیت در کنکور و ناموفقیت و پست و مقام و از دست دادن آن هر دو ظرفیت می خواهد. تحمل سختی ها ظرفیت می خواهد.

رئیس جمهور خطاب به پرستاران گفت: پرستاران قشر با ظرفیتی هستند چون آدم ظرفیت که به مشکل مواجه می شود می گوید ما اهلش نیستیم. مهمترین ویژگی این قشر آن است که انسان های با ظرفبت هایی هستند چون در موضوع کرونا حتی پدر، مادر و فرزندان کرونایی خود را نمی توانستند نگه دارند اما پرستاران به خاطر تعهد و مسئولیتشان و ظرفیتی که داشتند این کار را انجام دادند.

رییس جمهور با بیان اینکه ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می خواهد، ادامه داد: امروز پرستاران در تاسی به بانو زینب کبری (س)‌ چهره های با ظرفیتی هستند و این ظرفیت به آنها جایگاهی داده که هم بیمار به آنها اعتماد داشته باشد هم خانواده بیمار و هم کادر درمانی. همه اینها برای مردم اطمینان بخش است.

وی اضافه کرد: این دلی انسان دوستی و احساس تعهد است و از جلوه های بسیار ارزشمند دین ما دگرخواهی در پرتو خداخواهی است.

رییسی با اشاره به منفعت گرایی برخی اظهار داشت: غربی ها قبلا می گفتند برای آزادی و نجات انسان هاست که تلاش می کنند اما امروز شفاف می گویند هر جا که می رویم با نگاه منفعت گرایی است.

آیت الله رئیسی با بیان اقسام خدمت به سه قسمت منفعت طلبانه، انسان دوستانه و دگرخواهی در پرتو خداخواهی گفت: خدمتی که امروز پرستاری را در قلوب مردم جا داده منفعت طلبانه نیست و نمی توانست قلبها زا تسخیر کند. این نگاه از خود گذستگی و ایثار است که در سختی ها کنار مردم بودند و دنبال نام و نشان نبودند و این نگاه جامعه به قشر پرستاری است که قله آن، در مبارزه با کرونا است و این همان دگرخواهی در پرتو خداخواهی است.

رئیس جمهور با تاکید بر حفظ شدن شان صبورانه و مبتکرانه پرستاری، گفت: یکی از اقدامات، بیمه سلامت برای آحاد مردم بود که ۶ میلیون نفر رایگان بیمه شدند و تلاش دولت این است که در ماههای آینده بیمه سلامت و تامین اجتماعی پایدار شود تا هیچ بیماری نگرانی بیمه نداشته باشد.

آیت‌الله رییسی ظرفیت و روحیه خوب پرستاران را انگیزه‌ای برای افزایش روحیه و ظرفیت بیمار دانست و گفت: با ابن ظرفیت، تحمل درد برای بیمار فراهم می شود؛ وقتی پرستاری ظرفیت دارد این ظرفیت را به بیمار منتقل می کند.

وی با تاکید بر رفع دغدعه های جامعه پرستاری خاطرنشان کرد: از اینکه سارمانی برای بررسی مشکل پرستاری وجود دارد باید استقبال کرد و من سازمان پرستاری را نه تنها برای جامعه پرستاری بلکه برای دولت نعمت می دانم. باید از این سارمان قدردانی کرد و به دنبال حل مشکل بود.

رئیس جمهور با اشاره به مساله تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: در بیمارستانی در خرم آباد قول دادم و اجرای تعرفه خدمات پرستاری و پرداخت حقوق پرستاران که رهبری هم بر آن تاکید داشتند دارد دنبال می شود.

وی افزود: البته آن زمان که وعده داده شده در دولت نبودم اما اگر وعده ای داده شد باید به آن عمل شود. غیر از این که تعرفه گذاری خدمات پرستاری با قوت ادامه داشته باشد ،این امر باید پایدار باشد تا پرستاران بتوانند براساس آن برنامه ریزی کنند.

آیت الله رئیسی خطاب به پرستاران با اشاره به مشکلات موجود در دولت گفت: در شرایطی در دولت هستیم که مثل پرستاری، رتبه بندی مععلمان و مثل رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح است که همه اینها اقداماتی بود که باید از قبل انجام می شد.

رئیس جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: همه موارد اشاره شده مورد توجه دولت خواهد بود و وزیر بهداشت و سازمان برنامه بودجه مواردی که حتی باید در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: با همدلی، همکاری و روحیه خدمتگذاری که در جامعه پرستاری و پزشکی وجود دارد یقین داریم شرلیط نسبت به امکانات و تجهیزات و اقدات پزشکی بهتر خواهد شد و از علم و تجربه این جامعه خدوم استفاده خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با قدردانی از چهره ارزشمند و ماندگار جامعه پرستاری تاکید کرد که با تقویت بیشتر جامعه پرستاری موافقم.

false
true
false
false

true