×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۶۹۴ ریال زیان، به ازای هر سهم/ موسسه مالی ملل به جای سود، زیان می‌سازد

۱۶۹۴ ریال زیان، به ازای هر سهم/ موسسه مالی ملل به جای سود، زیان می‌سازد

اخبار بانک و بیمه پایشگر- وضعیت نامطلوب موسسه مالی و اعتباری ملل همچنان ادامه دارد و این موسسه ظاهرا تمایلی به کاهش زیان خود ندارد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مؤسسه اعتباری ملل با نماد وملل، اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۴۰۲.۰۹.۳۰ (حسابرسی نشده) را در کدال درج کرد.بررسی صورت‌های مالی ۹ماهه مؤسسه اعتباری ملل در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که وضعیت نامطلوب وملل کماکان ادامه داشته و این موسسه تمایلی به کاهش زیان خود که ندارد هیچ، به زیان آن هم نیز افزوده می‌شود.مؤسسه اعتباری ملل با سرمایه ثبت شده یک هزار میلیاردتومان در عملکرد ۹ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲ معادل ۷ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کرد، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که در همین مدت نیز این بانک بالغ بر ۹ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان هزینه سود سپرده شناسایی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این هزینه ها ۴۵ درصد افزایش داشته است و ماحصل آن کسری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی از خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری شده که افزایش چشمگیر ۴۳۵ درصدی را در جهت منفی همراه داشته است. اینکه در ۹ماهه سال جاری خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری “وملل” در سمت منفی ها با افزایش ۴۳۵ درصدی به هزینه ها و کسری این موسسه مالی افزوده است، از علامت سوال بزرگ سهامداران آن است.مؤسسه اعتباری ملل در این بازه زمانی از محل کارمزدها ۸۶ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که در ادامه سپری کردن روزهای بد، این محل هم با کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

در مجموع وملل در این دوره ۹ماهه به‌جای درآمدهای عملیاتی یک هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان هزینه شناسایی کرد که رشد ۶۰۴ درصدی را به همراه داشته؛ یعنی به عبارتی درآمدی که کسب نشده است هیچ، بلکه هزینه‌ها افزایش چشمگیری داشته‌اند.گزارش خبرنگار پایشگر حاکی است: مؤسسه اعتباری ملل در بخش‌های هزینه‌های اداری و عمومی، مطالبات مشکوک‌الوصول و استهلاک با رشد در تمامی مؤلفه‌ها روبه‌رو شد و به هزینه‌های خود بیشتر از ۹ماهه سال گذشته افزوده؛ و اما دیدنی‌تر افزایش ۳۳۰ درصدی هزینه‌های مطالبات مشکوک‌الوصول است.

در مجموع مؤسسه اعتباری ملل از فعالیت در این دوره ۹ماهه موفقیت‌های زیادی در سمت‌وسوی ساختن زیان و افزایش هزینه‌ها به ارمغان آورده و موفق به ثبت زیان عملیاتی ۳ هزار و ۳۸۷ میلیاردتومان شد که نسبت به دوره مشابه ۲۱۷ درصد افزایش را تجربه کرد. این مؤسسه همچنین به زیان خالص ۳ هزار ۳۸۷ میلیاردتومانی بسنده کرده و رشد ۲۱۷ درصدی در زیان سازی را به ارمغان آورده است.با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی ۹ماهه موسسه اعتباری ملل متوجه خواهیم شد که شیب نمودار سود (زیان) خالص هر سهم آن فصل به فصل بیشتر شده است و با سرعت بیشتری به سمت منفی در حال حرکت است. این موضوع در نمودار فوق به وضوح قابل مشاهده است چرا که از شروع سال ۱۴۰۰ و در ۹ماهه آن حدود ۳۶۷ ریال، در ۹ماهه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۳۵ ریال و در نهایت در ۹ماهه سال جاری حدود یک هزار و ۶۹۴ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است. مسیر زیان سازی در مؤسسه اعتباری ملل روزبه‌روز در حال هموارتر شدن است.

false
true
false
false

true