×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان/ حداقل حقوق ۱۰ میلیون و ۸۰۰

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان/ حداقل حقوق ۱۰ میلیون و ۸۰۰

اخبار اقتصادی پایشگر_بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران وابسته به دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و حداقل حکم حقوق معادل ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر مسعود پزشکیان بخش اول لایحه بودجه سال آینده (۱۴۰۴) را تقدیم مجلس کرد. این لایحه، دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است و مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند.

این بودجه از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر ۱۱۸ میلیون و ۹۶۶ هزار میلیارد ریال است و بودجه عمومی کشور به حدود ۶,۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس بخش اول این لایحه حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ‏تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان صد و هشت میلیون ریال معادل ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود.

گفتنی است بنا بر مفروضات منابع و مصارف عمومی دولت در سال ۱۴۰۴ نرخ رشد ضریب حقوق بازنشستگان با لحاظ افزایش تعداد مشمولین، قانون جوانی جمعیت و دو مرحله اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از ۲۸ تا ۳۹ درصد خواهد بود. این نرخ در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به میزان ۲۰ درصد بوده است.

false
true
false
false

true