true
نهادینه کردن روابط اجتماعی در آموزش و پرورش
گروه یادداشت و تحلیل اجتماعی پایشگر -*داريوش كشاورز-آموزش و پرورش در هر کشوری به عنوان مهمترین رکنی آموزشی کشور، وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد اما این تعلیم و تربیت در کشور های مختلف ،همسو با شرایط اجتماعی جامعه متفاوت است.
اگر چه آموزش و پرورش ما دارای نقاط قوت بسیاری است اما نباید از نقاط ضعف آن هم غافل شد و شاید بتوان به جرات گفت که سنگینی نقاط ضعف این مرکز فرهنگی به نقاط قوت آن می چربد.
يكى از معضلات و مشكلاتى كه جامعه ما در همه اركان از آن رنج مى برد ،موضوع روابط اجتماعى است.
درواقع يكى از كاستي ها در آموزش و پرورش ،نبود آموزش همين موضوع است، مسئله اى كه مى بايست از ابتدا در آموزش و پرورش گنجانده شود.
موضوعى كه از صفر تا صد در همه اركان زندگى با انسان است و بر تمامى حوزه هاى زندگى از جمله شغل و كارآفرينى، زندگى زناشويى، تحصيل و … تاثير فراوان دارد.
دانش آموزان ما نيازمند آموزش روابط اجتماعى هستند تا در آينده بتوانند كار و زندگى بهتر، سالم تر، پوياتر و كارآمدترى داشته باشند و در پى آن جامعه بهترى داشته باشيم.در حالی که متاسفانه به دلیل نبود روابط اجتماعی درست ،جامعه از بداخلاقی های متعددی رنج می برد و به همین دلیل ضرورت توجه و پیگیری این مهم احساس می شود .
در بسیاری از کشورها، بسیاری از روابط اجتماعی و آموزش های مرتبط با زندگی اجتماعی در دوران تحصیل نهادینه می شود و به همین دلیل برخی از کشورها یی که آموزش عملی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، در این زمینه موفق ترند و حتی توانسته اند رتبه های برتر آموزشی را از آن خودکنند.
موضوعى كه مسئولان، متخصصان و كارشناسان بايد به صورت حرفه اى و اصولى براى آن هر چه سريعتر راهكارى اجراء كرده تا در كتابها و پايه هاى مختلف تحصيلى، به وسيله معلمان حوزه علوم اجتماعى تدريس شود و اگر این مهم هر چه زودتر اتفاق بیفتد ، جامعه از آسیب های اجتماعی فاصله گرفته و آیندگان ما زندگی سالم تری را تجربه خواهند کرد.
*فعال اجتماعی و رسانه ای
false
true
https://paieshgar.ir/?p=43228
false
false