×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true

پایشگر-رئیس رسانه ملی در نشست هم اندیشی با هنرمندان ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت آغاز نهضت فیلمنامه نویسی در کشور تصریح کرد: ما از جهت تامین منابع مالی برای نوشتن فیلم نامه های فاخر و سوژه های جذاب آمادگی کامل داریم و  از هنرمندان کشور می خواهم کارهای خود را با جدیت در این زمینه شروع کنند.

به گزارش پایشگر، دکتر علی عسکری در حاشیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان های صداوسیما در نشست هم اندیشی با هنرمندان بر استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای تربیت فیلم نامه نویس تاکید و افزود:  اگر ما نیروی خلاق متعهد و متفکر را دراین زمینه تربیت کنیم و آموزش دهیم گامی اساسی و روبه جلو برداشتیم که آثارش بعدها نمود پیدا می کند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه باید به سمت تولید سریال های انیمیشنی (پویانمایی) پیش برویم گفت: امروز سریال هایی که در حوزه انیمیشن می سازیم بسیار اثرگذار است  و ما می توانیم در این مسیر حرفه ای تر و موثرتر از قبل حرکت کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما استفاده از ظرفیت های استانی برای تولید محصولات جدید را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با توجه به تنوع اقلیم ها در کشور زمینه ساخت شهرک های سینمایی متفاوتی در کشور را فراهم کنیم.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از موسیقی اصیل ایرانی را در تولیدات صداوسیما مهم خواند و افزود باید با برنامه ریزی دقیق و علمی، توجهی ویژه به موسیقی اصیل خود داشته باشیم و از آن بجا استفاده کنیم.

در این مراسم که هنرمندانی  مهدی فقیه، سیاوش طهمورث، پوران درخشنده، فاطمه گودرزی، محمدحسین لطیفی، هوشنگ جاوید، علی دهکردی، بهرام شفیع، کاظم احمدزاده، زهرا سعیدی و حسن سلطانی  حضور داشتند.

دارابی گفت: با نظرات  دکتر علی عسکری، در حوزه نمایش و سریال تولید ۴۰ اثر فاخر در مراکز استان­ها آغاز شده است که برخی از آن­ها در مرحله تحقیق، برخی از آن­ها نیز در مرحله پیش‌تولید و برخی دیگر هم در مرحله تولید هستند که به‌نوبه خود اقدام مهمی در مراکز صداوسیما در کشور محسوب می­شوند.

او افزود: در حوزه موسیقی نیز هیچ شرکتی در دنیا وجود ندارد که در مدت یک سال به‌اندازه مراکز صداوسیمای استان­ها توانایی تولید موسیقی فاخر ایرانی را داشته باشند.

محمدحسین لطیفی، کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که رمضان امسال سریال «سر دلبران» را روی آنتن شبکه یک داشت نیز در این نشست با اشاره به تولید آثار فاخر تلویزیونی در مراکز استانی صداوسیما گفت: باید به حضور هنرمندان استانی، توجه جدی شود و آثار سایر استان­ها در شبکه­های سراسری و استانی پخش شوند.

 

لطیفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از کشورهای همسایه به صنعت سریال­سازی دست پیدا کرده­اند و در کشور نیز باید گام­هایی به‌سوی دستیابی به صنعت سریال سازی و همچنین نزدیک شدن به استانداردهای تولید تلویزیونی برداشته شود.

پوران درخشنده، کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این نشست با تأکید بر اینکه تلویزیون در جایگاه دانشگاه عمومی کشور قرار دارد گفت: تلویزیون خانه دوم من است و با توجه به عشقی که به تلویزیون دارم، این اتفاق منجر به ساخت سریال­های مختلف با موضوع خانواده­ و کودکان برای تلویزیون شده است.

درخشنده با تأکید بر توجه به گویش، فرهنگ، آداب و رسوم استان­ها در تولید آثار تلویزیون تصریح کرد: موسیقی فیلم بسیار مهم است و باید در تولید آثار استانی به موسیقی نواحی توجه ویژه­ای شود.

هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی نیز در سخنانی با بیان اینکه ما در کشور جشنواره­ها زندگی می­کنیم گفت: مزیت عمده جشنواره استان­ها، تداوم و پشتیبانی آن است و باید تقویت شود.

این پژوهشگر موسیقی نواحی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از موسیقی به کار رفته در آثار نمایشی، غربی است و توجهی به موسیقی فاخر ایرانی نمی­شود و باید به استفاده از موسیقی نواحی توجه ویژه ای شود.

جاوید همچنین خواستار بازگشت رشته موسیقی به دانشگاه صداوسیما و همچنین ایجاد واحد پژوهش موسیقی در مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما شد.

سیدعباس فاطمی­نویسی، رئیس مرکز سیمای استان­ها نیز گفت: در دو سال گذشته چند سریال با بودجه کمتر از یک تله­فیلم در مراکز استان­ها تولید شدند و اگر همت و عظم مضاعفی در رسانه ملی وجود داشته باشد، شاهد تولید آثار بهتری خواهیم بود. با توجه به آغاز تولید سریال­های فاخر در مراکز استانی، امیدواریم سال آینده در جریان برگزاری بیست­ودومین جشنواره تولیدات مراکز استانی، شاهد حضور حجم بالایی از تولیدات فاخر نمایشی استان ها باشیم.

 

 

false
true
false
false

true