×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اجماع سران قوا بر ضرورت حفظ خطوط قرمز مذاکرات در وین/ منتظر خبرهای خوش هسته‌ای باشید

اجماع سران قوا بر ضرورت حفظ خطوط قرمز مذاکرات در وین/ منتظر خبرهای خوش هسته‌ای باشید

 

اخبار سیاسی پایشگر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: علی رغم بدبینی‌های برخی از دوستان، بنده به نتایج مذاکرات خوش بین هستم و فکر می‌کنم طی روزهای آینده تحولات مثبت و خبرهای خوشی از مذاکرات به گوش برسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره آخرین خبرها از مذاکرات وین و اینکه آمریکا و ایران با چه مواردی از جزییات مذاکران موافقت نکرده اند؟ به خبرنگار پایشگر گفت: مذاکرات در موضوعات گوناگونی در حال انجام است، چه در حوزه مسائل فنی و چه در حوزه تحریم‌ها و چه در حوزه مسائل مربوط به محدودیت‌هایی که امریکا ایجاد کرده است. در مورد یک سری بخش‌ها توافق صورت گرفته اما در ارتباط با بخش‌هایی که برای ایران اهمیت دارد و مهم است همچنان اختلاف نظرها باقی است و دو طرف در حال رایزنی هستند.

او افزود: اینکه بر سر چند درصد از غنی سازی توافق شده است، تعداد سانتریفیوژها و میزان نظارت‌ها، نحوه لغو تحریم‌ها به چه صورت است و کدام تحریم‌ها برداشته و کدام برداشته نمی شود، نمی‌توان جزییاتی ارائه داد و از گفتن آن فعلا معذورم.

وی درباره ادعاهای طرف‌های غربی درباره زمان توافق عنوان کرد: نمی‌دانم آنها بر چه اساسی می‌گویند ولی عرض من این است که طی روزهای آینده فکر می کنم اگر روند مذاکرات به همین نحوی باشد که تا الان بوده و رو به مثبت بودن پیش رود،  می‌توانیم اخبار خوبی در زمینه مذاکرات بشنویم.

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به این سوال که مانع اصلی و اختلافات اصلی بر سر چه چیزی است؟ تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بپذیرند که یکسری محدودیت‌های یک جانبه‌ای را که علیه ایران اعمال کردند خط قرمز کشور ما است بنابراین نمی توانند به عنوان کشوری که از برجام خارج شدند الان در جایگاهی باشند که به طور طلبکارانه بعضی از محدودیت‌ها را حفظ کنند و یا بخواهند ما بعضی از حقوق خودمان را نادیده بگیریم، ما در شرایط مذاکره بارها به طرف غربی(چه امریکایی‌ها و چه اروپایی‌ها) گفته‌ایم که ایران از حقوق هسته‌ای و از خطوط قرمز خودش و آن اصولی که در مذاکرات، چه در برجام داشته و چه الان دارد، قصد عقب‌نشینی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در عمل هم همینطور است؟ بیان کرد: در واقع این عدم عقب نشینی ما اجماع بین تمام قوای نظام است.

 

 

false
true
false
false

true