×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام خمینی (ره) منادی وحدت جهان اسلام، ادیان و مذاهب توحیدی بود

امام خمینی (ره) منادی وحدت جهان اسلام، ادیان و مذاهب توحیدی بود

اخبار سیاسی پایشگر – نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان برپا شده بود، به تشریح ابعاد شخصیت بی بدیل بنیان گذار انقلاب اسلامی و تأثیرات عمیق آن بر منطقه و جهان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه به کشور عمان به عنوان مهمان ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که به همت سفارت جمهوری اسلامی برپا شده بود، به تشریح ابعاد شخصیت بی بدیل بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و تاثیرات عمیق آن بر منطقه و جهان پرداخت.

در این مراسم که با حضور جمعی از اندیشمندان، محققین، شعرا، ادیبان، نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی عمانی برگزار شد، پیش از سخنان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از شخصیت های یاد شده با تجلیل از شخصیت ممتاز امام خمینی(ره) به تشریح تأثیرات سازنده انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان، با ارائه نظرات و پیشنهادات و راهکارهای سازنده، خواستار تعمیق ارتباطات سیاسی و فرهنگی دو کشور دوست و برادر، ایران و عمان شدند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تبین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) به ابتکارات منحصر به فرد و اقدامات ایشان مانند، ساقط کردن نظام طاغوتی شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله، و به دنبال آن به هم زدن نظام استکباری دوقطبی حاکم بر جهان پرداخت.

وی امام خمینی (ره) را منادی وحدت جهان اسلام و ادیان و مذاهب توحیدی توصیف کرد و گفت: از منظر امام (ره) بصیرت و بیداری مسلمین، شناخت عمیق دشمنان اسلام و نقشه های شوم آنان و وحدت کلمه رمز موفقیت و راه برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام و حل مشکل فلسطین است.

وی در این نشست به تأثیر انقلاب اسلامی و تفکرات و اقدامات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر احیاء و استمرار و تقویت و توسعه مقاومت در منطقه تأکید کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر توسعه روابط همه جانبه ایران و عمان به ویژه روابط تجاری و اقتصادی تأکید و شرایط و زمینه های گسترش همکاری های بین دو کشور را بهتر از هر زمان دیگری دانست و از نقش سازنده سلطان فقید عمان «قابوس بن سعید آل سعید» در تقویت روابط دو کشور و نیز از سفر اخیر سلطان جدید عمان «هیثم بن طارق آل سعید» که گام موثری در تحکیم روابط و گشودن فصل جدیدی در همکاری های دو کشور محسوب می شود قدردانی کرد.

false
true
false
false

true