×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
امنیت پایدار در مرزهای کشور حاکم است

امنیت پایدار در مرزهای کشور حاکم است

اخبار سیاسی پایشگر- وزیر کشور امنیت حاکم در مرزهای کشور را خوب و پایدار اعلام کرد و گفت: در شرق کشور رصد مستمر در مرزها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل فرودگاه زنجان، در پاسخ به سؤال مهر در خصوص امنیت مرزهای کشور ، گفت: در بحث امنیت مرزها ، در کشور شرایط و وضعیت خوبی داریم و در شرق کشور رصد مستمر در مرزها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در مرزهای شرقی افغانستان و پاکستان با ضعف کنترل مرزی از طریق همسایگان مواجه هستیم و زحمت اصلی آن بر دوش نیروهای ارتش، سپاه و ناجا است که خوشبختانه امنیت این مرزها هم به خوبی توسط این نیروها انجام می‌شود.

وزیر کشور تأکید کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری رقم قابل‌توجهی از محل صندوق توسعه برای توسعه، تجهیز و تمهیدات لازم برای امنیت مرزها هزینه خواهد شد و رهبری به این امر بسیار تأکید دارند.

در مرز های کشور مشکل خاصی نداریم

رحمانی فضلی بابیان اینکه در غرب کشور مشکل خاصی در مرزها نداریم، گفت: همکاری ما با کشور عراق خوب است و این کشور هم به‌تبع همکاری خوبی با ما دارد و در مرزهای ترکیه هم مشکل خاصی نداریم و وضعیت خوب است.

وی به اقدامات انجام‌شده برای اربعین اشاره کرد و افزود: برای اربعین باقوت و قدرت تمهیدات لازم با کشور عراق انجام‌گرفته است و مرز خسروی هم از امسال اضافه می‌شود. در مجموع چهار مرز برای اربعین پیش‌بینی‌شده است که ۲ نقطه مرز در خوزستان و ۲ نقطه مرز هم در استان های ایلام و کرمانشاه پیش‌بینی‌شده است و ما آمادگی کامل برای اربعین داریم.

وزیر کشور به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از چهارماه گذشته مقدمات برگزاری انتخابات شروع‌شده و تمام تمهیدات فراهم‌ شده است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اهداف سفر یک روزه خود به استان زنجان، گفت: هدف از سفر به استان زنجان در هفته دولت این بود که در جمع مردم خوب زنجان باشیم.

وی دیدار با مدیران استانی و برگزاری جلساتی در حوزه‌های مختلف و مرور اقدامات انجام‌شده در خصوص شورای تأمین و اقتصاد مقاومتی را از اهداف مهم سفر به استان زنجان اعلام کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسات مشکلات بررسی می‌شود و در حد ممکن در استان حل‌وفصل خواهد شد، گفت: مسائلی که در استان حل نشد به مرکز ارجاع می‌شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی و برداشتن قدم‌های خوب برای توسعه همه‌جانبه استان از دیگر اهداف مهم سفر به استان است.

false
true
false
false

true