×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انگلیس به ۲۰ سال اشغالگری افغانستان خاتمه داد

انگلیس به ۲۰ سال اشغالگری افغانستان خاتمه داد

اخبار بین الملل پایشگر– وزیر دفاع انگلیس ضمن اعلام خروج آخرین پرواز نظامی انگلیس از افغانستان، بدون اشاره به ۲۰ سال اشغالگری این کشور، مدعی شد که باید به نظامیان انگلیس افتخار کرد!

به گزارش پایگاه خبری پایشگر به نقل از رویترز، آخرین پرواز نظامی انگلیس با ترک فرودگاه کابل در شب گذشته، نقطه پایانی بر اشغالگری ۲۰ ساله انگلیس به سرکردگی آمریکا در افغانستان بود.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در همین رابطه گفت: آخرین پرواز حامل نیروها و پرسنل نظامی انگلیس، کابل را ترک کرده است.

والاس در ادامه مدعی شد: ما باید به نیروهای نظامی‌مان افتخار کنیم و خوشامد گوی آنهایی باشیم که برای زندگی بهتر می آیند و برای آنهایی که جا ماندند، غمگین باشیم.

پیشتر نیز «نیک کارتر» ریاست نیروهای مسلح انگلیس گفته بود که نظامیان این کشور روز شنبه تخلیه غیرنظامیان از افغانستان را خاتمه داده و به این ترتیب بسیاری از پناهجویان افغان را که از شرایط اسکان در انگلیس برخوردار هستند، پشت سر خود جا خواهند گذاشت.

کارتر گفته بود: انگلیس برای خروج غیر نظامیان تعداد محدودی پرواز در پیش دارد که هنوز انجام نگرفته‌اند و بقیه پروازها هم به خروج نظامیان انگلیسی اختصاص خواهد یافت.

انگلیس از دو هفته پیش به این سو همزمان با تسلط طالبان بر کابل، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهروند انگلیسی و پناهجوی افغان را از فرودگاه کابل خارج کرده است. با این حال انتظار می‌رود بین ۸۰۰ تا یک هزار و صد شهروند افغان که سابقه همکاری با دولت لندن را داشته‌اند، موفق به خروج از افغانستان نشوند.

این در حالی است که همه نیروهای بیگانه از جمله آمریکایی‌ها باید تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند.

false
true
false
false

true