×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فروش مواد مخدر اینترنتی

پایشگر-فروشگاه های مجازی اینترنتی عود شاهدانه را با تبلیغات همچون «افزایش رویا، احساس آسمانی، شاداب کننده و رفع استرس» که فرآورده های آن ماری جوانا و حشیش است عرضه می کنند.

به گزارش پایشگر ، فروشگاه های اینترنتی را جستجو کنید با محصولات متنوع و اغوا کننده روبه رو می شوید. یکی ازاین محصولات «عود شاهدانه» است. در یکی از تبلیغات فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده این محصول آمده است«عود شاهدانه از گل های شاهدانه به دست آمده است. بوییدن رایحه شاهدانه، راهی است میانبربرای داشتن حس موفقیت، افزایش رویاها و ایجاد احساس آسمانی در خانه می باشد.همچنین دارای خواص شاداب کننده ورفع استرس و ضدافسردگی می باشد».

همه این ویژگی ها در یک بسته عود ۵ هزارتومانی گنجانده شده است. دراین تبلیغات با کلماتی فریبنده  همچون افزایش رویا، احساس آسمانی، شاداب کننده و رفع استرس فروش خود را رونق می دهند. باید گفت به جای تمام این کلمات اغوا کننده می توان از واژه « توهم زا» استفاده کرد.

اما باید دراین ارتباط گفت؛ مواداصلی روان‌گردان موجود درشاهدانه و فراورده‌های آن مثل ماری‌جوانا و حشیش را«کانابینوئید» می‌نامند. اصلی‌ترین آن تی.اچ. سی (تتراهیدروکانابینول) است. این ماده سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تأثیر قرار داده و باعث عوارضی از قبیل سستی، افزایش حساسیت حواس و اختلال در درک محیط می‌شود. تأثیرات فیزیولوژیک تی‌اچ‌سی شامل افزایش سرعت ضربان، خشکی دهان، افزایش اشتها، تعریق بیشتر بدن و کاهش فشار خون است.

ثبت ۸۰۳ مواد مخدر در سال۲۰۱۸

حمید صرامی، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدربه ایلنا گفت: ۸۰۳ نوع مواد مخدردر سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است و با رشد ۳۸۴ درصدی انواع روانگردان روبه رو بوده ایم. همین موضوع نشان می دهد که جمع کثیری از مردم از انواع مواد مخدر و روانگردان ها اطلاع و آگاهی ندارد و ممکن است ناآگاهانه مورد استفاده قرار دهند. شاهدانه  یکی از این مواد اعتیاد آور که به راحتی در دسترس و ارزان است.  در فروشگاه های اینترنتی با مضون فریبنده «عود شاهدانه » به فروش می رسد.

در همین ارتباط، مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فروش عود شاهدانه در فضای مجازی می گوید: امروز با فناوری‌های نوین  نوجوانان و جوانان کشور را به سمت و سوی مصرف مواد می کشانند. این محصولات در فروشگاه های مجاز به فروش می رسد که جای تامل دارد.

فروش شاه دانه از طریق فضای مجازی

شاهدانه مواد مخدر روان گردان است و سوداگران از طریق فضای مجازی و با تبلیغات اغوا کننده این مواد اعتیاد آور را مفید جلوه می دهند و با مخفی کردن مضررات  این مواد به جذب مشتری و تشویق مردم به مصرف می‌پردازند.

در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فروش مواد مخدر سنتی و صنعتی دیده شده است و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز واکنش هایی مبنی بر بازداشت، گردانندگان این شبکه ها نشان داده اند.

کمتر دیده شده است فروشگاه های اینترنتی که دارای مجوز رسمی هستند به فروش مواد اعتیاد آور درقالب های مختلف بپردازند. می طلبد تا مسئولان زیرربط نظارت بیشتر و دقیق تری به  فعالیت های فروشگاه های اینترنتی و شرکت های پخش کننده این دسته از محصولات داشته باشند.

false
true
false
false

true