×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
معجزه‌ی دولت رئیسی: بی‌عرضه‌ترین وزیر، ماندگارترین وزیر!  

معجزه‌ی دولت رئیسی: بی‌عرضه‌ترین وزیر، ماندگارترین وزیر!

گروه یادداشت و تحلیل پایشگر_ محمدحسین روانبخش_ در تاریخ جمهوری‌اسلامی بی‌عرضه‌تر از فاطمی‌امین وزیر فعلی صنعت کمتر دیده شده است. آشفته‌بازار خودرو بی‌سابقه است و عجیب آن‌که بیشترین وعده توسط رئیسی و وزیرش در این حوزه داده شده و می‌شود. بقیه صنایع هم حال و روز خوشی ندارند ولی چون وضع خودرو برای مردم ملموس‌تر است، جامعه بیشتر به آن توجه می‌کند. با این شرایط چرا وزیر صنعت سفت و محکم سرجای خود نشسته و حتی برکناری خودش را «شوخی» می‌داند؟

۱️⃣ فاطمی‌امین خیالش راحت است که رئیسی او را برکنار نمی‌کند. کلا رئیسی در دنیایی زندگی می‌کند که همه‌چیز روبراه است، قطار پیشرفت در حال حرکت است، تیم اقتصادی دولت در اوج هماهنگی است، اگر کسی برکنار می‌شود خودش استعفا داده و به این معنی نیست که انتخابش اشتباه بوده است، مشکلی هم اگر هست فضاسازی مجازی است والا دولت بحمدالله موفق است… چنین رئیس‌جمهوری نمی‌تواند حتی به برکناری وزیرانش فکر کند!

۲️⃣ تا به حال بارها و بارها در مجلس از استیضاح وزیر صنعت سخن گفته‌اند و یکبار هم این کار به سرانجام رسید اما وزیر رایی بیشتر از رای اعتماد خود آورد. لابی گسترده دولت، تلاش چند نماینده را به‌راحتی نقش بر آب کرد. قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت کارخانه است و همین می‌تواند معجزه کند! طرفداران وزیر در مجلس، حتی از سخنان رهبر در عید فطر هم پیام منتفی شدن استیضاح وزیر را دریافت می‌کنند و این چنین معجزه به حداعلی خود می‌رسد!

۳️⃣ رسانه‌های رسمی هم که از این خوان پربرکت بهره‌مند هستند. نمونه‌اش همان خبر درخواست سهمیه‌ی خودرو بدون نوبت برای صدا و سیما. خوان کرم وزارت صنعت، گسترده‌تر از آن است که مخالف‌خوانی در خودی‌ها و نخودی‌ها پیدا شود.

به این ترتیب پایه‌های صندلی وزیر صنعت حتی از پایه‌های صندلی خود رئیسی هم محکم‌تر است. در اقتصاد بیمار و فاسد و در وضع توزیع رانت توسط دولت، امثال فاطمی‌امین می‌توانند صد سال وزیر باشند و به ریش مردم بخندند.

false
true
false
false

true