×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود

موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود

اخبار سیاسی پایشگر – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی های موشک بالستیک خرمشهر ۴ گفت: این موشک می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر ۴ در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که به مردم قول داده بودیم در مسیر ارتقا توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و امروز از موشک بالستیک راهبردی خرمشهر ۴ که ارتقا یافته موشک‌های قبل نیز هست رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: این موشک ثمره تلاش شبانه روزی چند سال دانشمندان ما در سازمان صنایع هوافضا ست و از ویژگی‌های این موشک رادار گریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است زیرا از سطح مقطع راداری کمی برخوردار است و بردی این موشک ۲۰۰۰ کیلومتر است با یک سر جنگی که قدرت انتحاری بسیار بالایی دارد و از قابلیت ویژه ای برخوردار است و می‌تواند از سرجنگی های متنوعی استفاده کند و متناسب با مأموریت‌ها سرجنگی مورد نظر را حمل کند.

وزیر دفاع آماده سازی این موشک در کمترین زمان را یکی دیگر از ویژگی‌های این موشک عنوان کرد و افزود: موشک بالستیک خرمشهر ۴ می‌تواند به سرعت آماده عملیات شود. پیام آن در راستای ارتقا توانمندی‌های دفاعی برای دشمنان این مرز و بوم این است که ما در دفاع از کشور و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم و این را در عمل نیز نشان داده ایم که به هیچ وجه نمی‌توانند ما را از مسیر رشد و تعالی باز بدارند.

امیر آشتیانی تصریح کرد: ما به دنبال صلح آرامش در منطقه هستیم و به دوستان اعلام می‌کنیم که آماده حمایت و پشتیبانی از آنها هستیم و در مسیر مبارزه با نظام سلطه قرار داریم و از همه کشورهایی که مواضع آگاهانه دارند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: وزارت دفاع مأموریت پشتیبانی از نیروهای مسلح را برعهده دارد و در حوزه‌های مختلف اعم از موشکی پهپادی و راداری و سایر حوزه‌ها می‌توانیم با توجه به تهدیدهای که متوجه جمهوری اسلامی ایران است نیروهای مسلح را تجهیز کنیم‌

false
true
false
false

true