×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نوشیدن زیاد قهوه برای این افراد ممنوع است

نوشیدن زیاد قهوه برای این افراد ممنوع است

اخبار اجتماعی پایشگر- تحقیقات جدید محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، یافته‌های مطالعات قبلی نشان داده بود: نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، ممکن است خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را در بازماندگان حمله قلبی کاهش دهد و از حملات قلبی یا سکته در افراد سالم، جلوگیری کند.

علاوه بر این، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه به طور منظم، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد و به کاهش خطر افسردگی کمک کند. از جنبه مضر، قهوه زیاد ممکن است فشار خون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و اختلالات خواب شود.

پژوهشگران گفته‌اند: در این مطالعه، ما به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا اثرات محافظتی شناخته شده قهوه برای افراد مبتلا به درجات مختلف فشار خون نیز صدق می‌کنند یا خیر؛ و همچنین اثرات چای سبز را در همان جمعیت مورد بررسی قرار دادیم.

فشار خون بالا، که به عنوان پرفشاری خون نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن، فشاری که خون به دیواره رگ‌های خونی وارد می‌آورد به طور مداوم بیش از حد معمول است و عمل پمپاژ خون را برای قلب، دشوارتر می‌کند. فشار خون، با واحد میلی‌متر جیوه (mm Hg) اندازه‌گیری می‌شود.

محققان فشار خون را به پنج دسته طبقه بندی کردند: فشار خون مطلوب و نرمال (کمتر از ۱۳۰/۸۵ میلی متر جیوه)، فشار خون بالا نرمال (۸۹-۱۳۹/۸۵-۱۳۰ میلی متر جیوه)، فشار خون بالا درجه ۱ (۹۹-۱۵۹/۹۰-۱۴۰ میلی متر جیوه)، فشار خون بالا درجه ۲ (۱۰۹-۱۷۹/۱۰۰-۱۶۰ میلی متر جیوه) و فشار خون بالا درجه ۳ (بالاتر از ۱۸۰/۱۱۰ میلی متر جیوه). در این مطالعه، فشار خون بالا در درجات ۲ و ۳، به عنوان فشار خون شدید، در نظر گرفته شد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها برای همه شرکت کنندگان نشان داد: نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افرادی که فشار خونشان ۱۶۰/۱۰۰ میلی ‌متر جیوه یا بالاتر بود، دو برابر کرد.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در هیچ یک از گروه‌های فشار خون، افزایش نداد. همچنین مصرف چای سبز با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در هیچ یک از گروه های فشار خون، مرتبط نبود.

فواید چای سبز، ممکن است با وجود پلی فنول‌ها توضیح داده شود که ریزمغذی های مفیدی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که در گیاهان یافت می‌شوند.

محققان افزوده‌اند، یافته‌های ما تایید می‌کنند که افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از نوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب کنند؛ از آنجا که افراد مبتلا به فشار خون شدید، به تاثیرات کافئین حساس‌تر هستند، اثرات مضر کافئین ممکن است بیشتر از اثرات محافظتی آن بوده و حتی با افزایش خطر مرگ در این افراد همراه باشد.

false
true
false
false

true