×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پای “کارگزاران” به پرونده قتل میترا استاد باز شد

پای “کارگزاران” به پرونده قتل میترا استاد باز شد

اخبار سیاسی پایشگر-علیزاده طباطبایی وکالت نجفی شهردار اسبق تهران را برعهده گرفت بدین ترتیب به نظر می رسد پای حزب کارگزارارن نیز به این پرونده باز شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری که به وکیل خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام معروف است، وکالت محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسر دومش را بر عهده گرفت.

علیزاده طباطبایی اعلام کرده است که  با مراجعه به دادسرای امور جنایی و اخذ امضای محمدعلی نجفی، وکالت او را در پرونده قتل همسر دومش بر عهده گرفته است.

علیزاده  پیش از این نیز وکالت برخی دیگر از متهمان سیاسی از جمله عطریانفر،کامبیز نوروزی و سعید لیلاز را بر عهرده داشت.

 در همین حال یکی از وکلای محمدعلی نجفی می‌گوید یک ریال هم از آقای نجفی به عنوان حق الوکاله دریافت نکرده ام و قصد گرفتن هم ندارم.

لاله عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام جزئیاتی از پرونده محمدعلی نجفی اظهار کرد: همان طور که در رسانه‌ها هم گفته شده قتل دیروز رخ داده و آقای نجفی عصر روز گذشته خودشان را به آگاهی معرفی کردند.

وی افزود: امروز نخستین روز از جلسه بازجویی موکلم بود و در این جلسه گفته شده که آقای نجفی قصد کشتن همسرشان را نداشته اند.

سوءنیت و یا قصد قبلی در کار نبوده

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه در برخی از رسانه‌ها عنوان شده نجفی به قصد ترساندن همسرش اسلحه را به سمت او گرفته است، گفت: شاید تعبیر «ترساندن» درست و جایز نباشد ولی آقای نجفی اصلاً قصد قتل و یا ارتکاب جرم را نداشته است و اصلاً قصد نداشته تا خدایی نکرده همسرش را به قتل برساند اما متأسفانه این مساله به نحوی نسنجیده پیش رفته که این اتفاق رخ داده است.

عقبایی تاکید کرد: من قویاً اعلام می‌کنم که موکلم اصلاً سوءنیت و یا قصد قبلی برای ارتکاب این جرم (قتل همسرش) نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدعلی نجفی بعد از قتل قصد خودکشی داشته است، گفت: موکلم به هیچ عنوان قصد خودکشی نداشته است، البته این نکته را هم بگویم که از خودکشی‌های قبلی او که در رسانه‌ها گفته می‌شود اطلاعی ندارم.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند وکیل بر پرونده محمدعلی نجفی کار می‌کنند، گفت: قرار است که محمود علیزاده طباطبایی هم در این پرونده بنده را یاری کنند.

نجفی خودش را معرفی کرد، دستگیر نشد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسلحه آقای نجفی مجوز داشته یا خیر، گفت: من از این موضوع اصلاً اطلاعی ندارم.

عقبایی تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم تا جایی که من به عنوان وکیل آقای نجفی مطلع هستم آقای نجفی خودشان را معرفی کردند و دستگیر نشدند.

با خانواده مقتول در ارتباط نیستیم

وی با اشاره به سخنان مادر مقتول مبنی بر اینکه قصاص می‌خواهد، گفت: ما هیچ ارتباطی با خانواده مقتول نداریم و تا به امروز آنها را ندیدیم، آنها داغدار هستند و طبیعی است که این سخنان را بگویند به هر حال باید زمان بگذرد و از الان نمی‌توان پیش بینی کرد که چه می‌شود.

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ادعای دختر قاتل در مورد وارد شدن به منزل (صحنه جرم) درست است یا پسر مقتول گفت: من از جزئیات پرونده نمی‌توانم خیلی صحبت کنم ولی به نظر می‌رسد که صحبت‌های دختر آقای نجفی (همان مصاحبه‌ای که صبح در دادسرا داشته است) درست باشد.

false
true
false
false

true