×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پسماندسوزی اطراف تهران کاهش می‌یابد/ شهرداری جدی‌تر ورود کند

پسماندسوزی اطراف تهران کاهش می‌یابد/ شهرداری جدی‌تر ورود کند

اخبار اجتماعی پایشگر- مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است؛ در تلاشیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، علیرضا مزینانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته زمین پاک ( ٣ تا ٩) اردیبهشت افزود: مسأله پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و برای این منظور مرتب از فرمانداری‌ تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در نیمه دوم سال پسماند سوزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی اظهارداشت: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آن که مافیا هم دارد؛ پلاستیک است؛ در واقع، ١٠ درصد این پسماندها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

ضرورت تفکیک زباله از مبدأ

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: دوره گردهای تهران این مسأله را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین با تفکیک از مبدا می توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش داد.

مزینانی گفت: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم؛ جانمایی‌ها هم به خوبی انجام شده است اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی یادآور شد: البته مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسأله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر این مسأله باشند.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف نسبت به این مسأله ورود می‌کند.

مزینانی تاکید کرد: از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماندها را کنترل کنند. نمونه این مسأله آرادکوه است که باید هر چه زودتر مدیریت شود.

وی گفت: شهرداری سال گذشته اقدامات خاصی انجام نداد اما قول داد که امسال در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

false
true
false
false

true