×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
false
true
شبکه‌های اجتماعی، ابزار موفقیت صنعت بیمه

شبکه‌های اجتماعی، ابزار موفقیت صنعت بیمه

یادداشت و تحلیل پایشگرشهراد اثنی عشری، کارشناس بیمه

توسعه و گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی امروز به یکی از الزام‌های اولیه زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. پیشرفت علم و گسترش فناوری نوین، دریچه تازه‌ای را به سوی کاربران باز کرده تا در فضای جدید بهتر از گذشته در کوتاه ترین زمان ممکن به تازه‌ترین اخبار، اطلاعات و گزارش‌های خبری دست یابند.
اگر چه کارکردن در فضای مجازی علاوه بر مزایای فراوانش، معایب و نارساهایی نیز دارد، با این حال قطعاً سازمان‌ها، شرکت‌ها وکاربرانی که در این شبکه ها عضو هستند و فعالیت می‌کنند، می‌توانند مطالب ارسال شده را با دیگران به اشتراک بگذارند تا از این طریق تبلیغات نیز نقش و کاربرد واقعی خود را بدست آورد.
اکنون با رواج شبکه های اجتماعی و افزایش قابل ملاحظه ضریب نفوذ آن در بین افراد جامعه بویژه نسل جوان، زمان و بستر لازم برای تشدید فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی فرا رسیده است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های تجاری با ورود به این عرصه، از ظرفیت‌های فراوان این شبکه‌ها برای ترویج و گسترش پیام‌های خود سود می برند.
صنعت بیمه به عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی همواره برای حفظ و تقویت آرامش مردم و تأمین امنیت خاطر آنها، اقدامات فراوانی را انجام داده و می دهد تا از این طریق ضمن معرفی دستاوردهای خود، در گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور نقش مؤثری ایفا کند.
خوشبختانه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های بیمه نیز از این فرصت طلایی برای معرفی خدمات و دستاوردهای خود به درستی بهره می‌گیرند.
استفاده درست و صحیح صنعت بیمه از این شبکه‌ها می‌تواند بدون شک به عنوان یکی از ابزارهای موفقیت تجاری محسوب شود. شرکت‌های بیمه می‌توانند و باید با افزایش وفاداری مشتریان، سهم بازار و میزان سود دهی خود را افزایش دهند.
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنان اولویت دارد، نه بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات. با این توصیف شرکت های بیمه باید از این شبکه ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده کنند تا از این طریق وفادار سازی مشتریان نیز شکل گیرد.
یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کاهش هزینه‌های بازاریابی است، زیرا در این عرصه از بودجه‌های سنگین تبلیغات و برندینگ خبری نیست، بلکه نیاز مخاطبان این مکان را برای توسعه کسب و کار و آنالیز فعالیت‌های شرکت‌های بیمه فراهم می‌آورد.
به طور کلی و محور وار می‌توان مزایا و دستاوردهای شبکه های اجتماعی را بدین ترتیب خلاصه کرد.
-ارتباط جامع و مؤثر با مصرف کنندگان و جامعه هدف
-تجارت آنلاین و خلق مخاطبین جدید برای معرفی خدمات
-کاهش چشمگیر هزینه تبلیغات
-جذب درآمدهای بالا با جذب ترافیک صفحات اینترنتی
-دسترسی آسان و راحت به آخرین اطلاعات شرکت یا سازمان
-صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه تبلیغات
-جذب مشتریان جدید در کوتاه ترین زمان ممکن
-تقویت و تثبیت برند در بازار
با عنایت به مزایای فراوان شبکه های اجتماعی برای صنعت بیمه به نظر می‌رسد شتاب بخشیدن به روند نفوذ در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک، تویتر، لینکدین، اینستا گرام، یوتیوپ و … بدون شک نقش چشمگیری در تغییر و تحولات داشته و قادر است مشتریان بالقوه زیادی را در سراسر جهان شناسایی کرده و بدین ترتیب خریداران فعلی را به چندین هزار مشتری بالقوه تبدیل کند.
سرعت انتشار مطالب و خدمات، برقراری رابطه مؤثر با مخاطب، اشتراک گذاری عکس‌ها و رویدادهای خاص سازمان، بهره گیری از مصاحبه های ویدئویی و برگزاری مسابقات و اهدای جایزه از دیگر مزایای بهره گیری از شبکه های اجتماعی است که صنعت بیمه می‌تواند برای رشد ضریب نفوذ خود، نگاه تازه‌ای به آن داشته باشد.

false
true
false
false

true