×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true

ناشرانی برای چاپ کتاب های زرد

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-اگر هر فردی با هر سواد و شخصیتی برای فعالیت در عرصه کشور مجوز بگیرد، صنعت نشر ضربه بدی خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،حسین عابدینی مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال، درباره آینده صنعت نشر با وجود کتاب‌های زرد و کم مایه گفت: وقتی هر فردی با هر سطح سواد شخصیتی برای فعالیت در حوزه نشر از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز بگیرد، باید انتظار هر پیامد منفی و مخربی را داشته باشیم.

وی افزود: الان بیش از ۱۶ هزار ناشر در کشور فعالیت می‌کنند. وزارت ارشاد برای جلوگیری از باطل شدن مجوز نشر برای ناشران آن‌ها را وادار به چاپ حداقل ۴ عنوان کتاب در سال کرده است. ناشران هم بدون ۴۰ عنوان کتاب حق شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب را ندارند.

عابدینی ادامه داد: وقتی لفظ دکتر و پروفسور به دروغ بر جلد کتاب زده شود، مخاطب بدون آگاهی از سطح مدرک تحصیلی نویسنده اقدام به خرید کتاب بی محتوا می‌کند.

عابدینی تصریح کرد: بعضی از ناشران با عوض کردن اسم جلد کتاب، ولی با همان مطالب، کتاب را برای تولید زیاد به مخاطب عرضه می‌کنند که این اصلا کار درستی نیست.

عابدینی درباره راهکار‌هایی برای جلوگیری از انتشار کتاب‌های زرد و بی محتوا گفت: بنده به عنوان ناشر، از وزارت ارشاد درخواست کمتر صادر شدن مجوز نشر برای ناشرنما‌ها را دارم. وزارت ارشاد باید با کنترل زیاد، به رتبه بندی ناشران اصیل و سرشناس بپردازد.

false
true
false
false

true