×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آخرین وضعیت تولید «سِرم» در کشور/ سهم واردات؛ ۲۲ درصد

آخرین وضعیت تولید «سِرم» در کشور/ سهم واردات؛ ۲۲ درصد

اخبار اجتماعی پایشگر- رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو از تولید بیش از ۸۶ میلیون عدد انواع سرم در کشور از ابتدای زمستان سال گذشته تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، دکتر محمدحسین متولی – رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از دی‌ماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال ۸۶ میلیون و ۸۰۶ هزار عدد انواع سرم در کشور تولید شده است، گفت: در همین بازه زمانی به منظور تامین بازار ۲۴ میلیون و ۸۱۷ هزار عدد سرم نیز وارد شده است.

وی افزود: در اسفندماه رکورد تولید سرم با بیش از ۱۵ میلیون و ۱۶۲ هزار سرم در کشور شکسته شد، همچنین سرم سدیم کلراید بیشترین سرم تولید شده در همین ماه است.

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو، همچنین با اشاره به واردات بیش از ۲۴ میلیون سرم در بازه زمانی دی‌ماه ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه سال جاری گفت: بیشترین حجم واردات سرم نیز مربوط به اردیبهشت ماه امسال با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد سرم بوده است.

متولی همچنین گفت: بنابراین بالغ بر ۱۱۱میلیون و ۶۲۳هزار عدد سرم در مجموع هفت گذشته در کشور تامین شده است. در این میان سهم تولید داخل در تامین نیاز بازار ۷۸ درصد و سهم واردات نیز ۲۲ درصد بوده است.

false
true
false
false

true