×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۱۳درصدی تعداد نمایندگان و ۸ درصدی شعب/ تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، راه نجات شرکت‌های بیمه است+جدول

افزایش ۱۳درصدی تعداد نمایندگان و ۸ درصدی شعب/ تقویت حوزه سرمایه‌گذاری، راه نجات شرکت‌های بیمه است+جدول

 

اخبار بانک و بیمه پایشگر-حاصل فعالیت صنعت بیمه در سال گذشته تولید بیش از ۱۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تومان خسارت بود که در بخش تولید حق بیمه ۴۱٫۱درصد و بخش خسارت ۴۸٫۴ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، صنعت بیمه در سال گذشته در بخش اداری و نیروی انسانی شاهد رشد ۱۳درصدی تعداد نمایندگان، ۸ درصدی تعداد شعب شرکت های بیمه نسبت به سال قبل از آن بوده است و همچنین تعداد شرکت‌های بیمه‌ای با رشد ۳ درصدی به ۳۴ شرکت افزایش یافته است.

براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، سهم سه رشته بیمه شخص ثالث و مازاد ۳۴٫۸ درصد، درمان ۱۸٫۳ درصد و بیمه زندگی ۱۶ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است که نشان می‌دهد سهم عمده بازار با دو رشته پر ریسک و زیانده صنعت بیمه، یعنی ثالث و درمان به خود اختصاص داده اند که بیش از ۵۳ درصد کل حق بیمه تولیدی را شامل می شود و بیمه زندگی در رتبه بعدی قرار دارد که ۱۶ درصد و سایر رشته‌ها حدود ۴۰ درصد سهم بازار را دارند.
بر این اساس، آنچه به نظر می‌رسد و بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه برآن اتفاق نظر دارند، راه گسترش ضریب نفوذ صنعت بیمه، تمرکز شرکت‌های بیمه بر رشته‌های کم ریسک و هوشمند سازی فرآیندها در ذیل دیجتیالی شدن این صنعت است که باعث چابکی شرکت ها و کاهش مراجعات حضوری شده و به تبع نیاز به افزایش شعب شرکت‌ها نیز از بین خواهد رفت و حتی می‌تواند کاهش یابد و در مقابل تمرکز بر رشته بیمه عمر و زندگی می‌تواند به گسترش ضریب نفوذ بیمه کمک بسزایی کند.
در این میان آموزش و جذب نمایندگان فعال بیمه عمر راهگشا ست. همانطور که آمار سال گذشته نشان می‌دهد تعداد نمایندگان بیمه عمر بیش از ۲۰ درصد رشد داشته اند که حاکی از تمرکز شرکت‌های بیمه بر این بخش است.

بیمه عمر و مانعی جدیدی به نام تورم

با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش قدرت خرید افراد جامعه، در چنین شرایطی توجیه افراد برای خرید بیمه‌های عمر و زندگی کار بسیار سخت و مشکلی است، چون در این فضا افراد ترجیح می‌دهند اگر پولی هم دارند، آن را به سمت بازارهایی هدایت کنند که پربازده‌تر و سهل‌الوصول‌تر است.
در وضعیت کنونی سرمایه‌ها به سمتی می‌روند که سود بیشتری عاید سرمایه‌گذار کند، از این ‌جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی همچون بیمه‌های زندگی به حاشیه می‌رود و توجهات به این نوع پس‌اندازها کم می‌شود. نمونه آن‌ هم شرایطی بود که در چند سال گذشته رخ داده است. گاهی نقدینگی موجود نزد مردم، وارد بازار ملک می‌شد و گاهی از بازار ارز و طلا سر درمی‌آورد و گاهی هم در بورس می‌نشست.
بنابراین فروش بیمه‌های عمر و زندگی، در چنین فضایی کار بسیار سختی است و باعث می‌شود بیمه‌های زندگی بخشی از سهم خود را در این بازار از دست بدهند که در اینجا نقش شبکه فروش بیش از هر زمان دیگر مهم جلوه می‌کند.
نیاز صنعت بیمه به شبکه فروش توانمند و متخصص بیش از پیش احساس می شود و از آنجا‌ که شبکه فروش پیشانی فروش بیمه‌ها در صنعت بیمه محسوب می‌شود، بنابراین نقش اثرگذاری که در توسعه این بخش دارد، غیرقابل ‌انکار است و می‌تواند با اطلاع‌رسانی درست و به ‌موقع از مزیت بیمه‌های عمر در مقایسه با بخش پس‌انداز صرف آن، افراد بیشتری را مجاب به خرید کند.
شبکه فروش می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم از نوع بیمه‌نامه، مزایای بیمه‌ای آن، نحوه سرمایه‌گذاری شرکت، سود پرداختی و… به متقاضیان خرید بیمه‌نامه، آنها را ترغیب به خرید کند.
…و سرانجام از همه مهمتر، توجه و تمرکز صنعت بیمه بر افزایش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، از جمله مهمترین ابزارهایی است که می‌تواند شرکت‌های بیمه را در این وضعیت به حاشیه سود مناسب برساند.

false
true
false
false

true