×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بانک صادرات؛ بانکی دارای نشان عالی مسئولیت اجتماعی

بانک صادرات؛ بانکی دارای نشان عالی مسئولیت اجتماعی

اخبار بانک و بیمه پایشگر– جدیت بانک صادرات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سبب شده تا در سال ۱۴۰۰ این بانک قدیمی کشور بتواند «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» را در نخستین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی به پاس حمایت‌ها و خدمات در نقاط محروم کشور به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، بانک‌ها و دیگر بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت‌های اجتماعی بسیار زیادی بر عهده دارند که اگر بتوانند به درستی انجامشان دهند هم در کاهش مشکلات اجتماعی مثمر ثمر خواهند بود و هم موجبات رضایتمندی مشتریان خود را فراهم خواهند کرد.

امروزه انجام مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی در این زمینه به یک هدف مهم و محور رقابت بین بانکی تبدیل شده و به همین منظور بانک‌ها هرچقدر بتوانند در این رابطه به خوبی عمل کنند به همان اندازه اعتبار و شأن اجتماعی برای خود کسب خواهند کرد.

بانک صادرات از بانک‌های نامدار کشور محسوب می‌شود که در عرصه بانکداری به خوبی خودی نشان داده و توانسته اعتماد مشتریان خود را از گذشته تا به امروز افزایش دهد. به جرئت می‌توان گفت بانک صادرات در زمره چند بانک اول قرار دارد که توانسته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خوش بدرخشد.

«ساخت مدرسه»، «پشتیبانی چندین ساله از نمایشگاه کتاب»، «اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه»، «وام ازدواج»، «وام جهیزیه»، «وام فرزندآوری»، «کمک به کمیته امداد امام خمینی(ره)، «کمک به بهزیسیتی» و «اشتغال‌زایی و حمایت از مشاغل خانگی» ازجمله موارد اجتماعی هستند که بانک صادرات در این حوزه‌ها بیشترین فعالیت را داشته و جزء مسئولیت‌های اجتماعی خود تعریف کرده است.

بانک صادرات با پرداخت ده‌ها هزار میلیارد تومان وام‌های قرض‌الحسنه به جد و عملاً از سیاست‌های دولت سیزدهم و منویات مقام معظم رهبری در امر مهم تسهیل‌گری فرآیند ازدواج حمایت کرده و از سوی دیگر این بانک در زمینه تهیه جهیزیه زوج‌های جوان اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است.

جدیت بانک صادرات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سبب شده تا در سال ۱۴۰۰ این بانک قدیمی کشور بتواند «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» را در نخستین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی به پاس حمایت‌ها و خدمات در نقاط محروم کشور به دست آورد.

«حمایت از آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه»، «آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد»، «حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا»، «پرداخت وام ودیعه مسکن مستأجران و قرض‌الحسنه ضروری»، «کمک به بهسازی و نوسازی مسکن و اماکن روستایی» و «مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده استان‌های کرمانشاه، لرستان، گلستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و سایر نقاط حادثه‌خیز کشور» را باید به خدمات ارزشمند بانک صادرات در انجام مسئولیت‌های اجتماعی افزود.

یکی دیگر از جلوه‌های اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی نزد بانک صادرات مربوط به پایبندی به عقود شرعی اسلامی و بانکداری اسلامی است، طوری که در این عرصه شاهد ارائه عقود مختلف اسلامی در قالب اجاره به شرط تملیک، جعاله، خرید دین، سلف، فروش اقساطی، وام‌های قرض‌الحسنه، مشارکت مدنی و مضاربه در چارچوب بانکداری بدون ربا هستیم که در بخش‌های خدمات و بازرگانی، ساختمان، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و سایربخش‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

false
true
false
false

true