×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

اخبار سیاسی پایشگر- دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در حمله به غزه تجمع کردند.

اخبار سیاسی پایشگر-
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور روز یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

معاونت فرهنگی وزارت علوم در نامه ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد که تمامی کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها امروز یکشنبه – ۹ اردیبهشت ماه – از ساعت ۱۲ تا ۱۴ به منظور برگزاری تجمع دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکا تعطیل است.

در این نامه ابلاغی آمده است: به درخواست مکرر تشکل های دانشجویی مبنی بربرگزاری تجمع دفاع از مردم مظلوم فلسطین کلاس های درس امروز به مدت ۲ ساعت برگزار نخواهد شد.

دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر در اقدامی نمادین با برپایی چادرهایی اقدام پلیس و دولت آمریکا را در سرکوب دانشجویان و اساتید آزادی خواه محکوم کردند و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است، سر دادند.

دانشجویان، اعضای هیات‌ علمی و کارکنان دانشگاه شهید بهشتی نیز با برگزاری تجمع اعتراضی، حمایت خود را از خیزش بیداری دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

دانشگاهیان شهید بهشتی امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در میدان مرکزی دانشگاه با حرکت در خیابان‌های دانشگاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به سمت ساختمان کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی دانشگاه راهپیمایی کردند و از تظاهرات مسالمت آمیز جهانی در حمایت از فلسطین علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و جنبش ضد صهیونیسم حمایت کردند.

دانشگاهیان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بیانیه ای را قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است: اساتید و دانشجویان آزاده و آزادیخواه عزیز همانطور که تاریخ بارها گواه این مساله بوده است، نخبگان هر یک از جوامع مانند دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها همیشه در خط مقدم دفاع از انسانیت و آزادی در سراسر جهان بوده و خواهند بود.

دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این بیانیه خطاب به دانشجویان و اساتید آمریکا و اروپا اظهار داشتند: ما به نمایندگی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی، حمایت عمیق خود را از ادامه تظاهرات مسالمت آمیز جهانی شما در حمایت از فلسطین علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و جنبش ضد صهیونیسم اعلام می داریم و خواستار آزادی دانشجویان و اساتید دستگیر شده هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مایه شگفتی است که با وجود کشته شدن بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از آغاز جنگ غزه که عمدتاً زنان و کودکان بوده‌اند و بیش از ۶۲ درصد خانه‌هایشان نیز ویران شده‌است، تاکنون هیچ پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به آتش‌بس واقعی در غزه صورت نگرفته است. سکوت بیشتر و عدم اقدام عملی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی دولت‌ها در مورد حقوق اولیه فلسطینیان و نسل‌کشی در غزه دیگر قابل قبول نیست اگر خود را عالم آزاده بدانیم. ما امیدواریم که ادامه جریان عدالتخواهانه ما به رهبری دانشگاهیان منجر به پایان دادن حمایت‌های دولت های آمریکا و اروپا از اسرائیل شود. با وجود هرگونه سرکوب، تداوم اعتراضات ما نقش کلیدی در مبارزه و غلبه بر نابرابری و ظلم ناشی از امپریالیسم آمریکا و رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد داشت و به لطف خدا تا جایی گسترش خواهد یافت تا به پایان نسل کشی در غزه منجر شود.

دانشگاهیان تربیت مدرس نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در صحن دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه شاهد نیز در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه های آمریکا تجمع کردند.

اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد هم در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان و اساتید حامی فلسطین تحصن کردند.

دانشگاهیان دانشگاه یزد همزمان با دیگر مراکز آموزش عالی کشور، ظهر امروز یکشنبه در حمایت از اعتراضات دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های آمریکا از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، در محل این مرکز آموزش عالی دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

اعلام همبستگی دانشجویان دانشگاه ارومیه با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین

دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اردبیل هم در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

اجتماع دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین

دانشگاهیان بجنوردی نیز در حمایت از دانشجویان شهرهای مختلف آمریکا که این روزها تحت ظلم دولت این کشور به دلیل حمایت از مردم غزه قرار گرفته‌اند، تجمع کردند.

دانشجویان و اساتید ظهر امروز با اجتماع در مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند، حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در غزه اعلام داشتند. تجمع کنندگان با در دست داشتن‌ پرچم‌ فلسطین و سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر استمرار و تقویت موج جهانی حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تاکید کردند.

دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

false
true
false
false

true