×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تخلفات در بازار سرمایه وجود دارد اما دنبال تخلف زدایی هستیم

تخلفات در بازار سرمایه وجود دارد اما دنبال تخلف زدایی هستیم

اخبار بورس پایشگر- رئیس سازمان بورس گفت: منکر تخلفات در بازار سرمایه نیستم و تخلفات در این بازار مختلف بوده اما قطعاً رویکرد ما این است که با اصلاح مقررات تخلف زدایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، مجید عشقی رئیس سازمان بورس در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت: منکر تخلفات در بازار سرمایه نیستم و تخلفات در این بازار مختلف بوده اما قطعاً رویکرد ما این است که با اصلاح مقررات تخلف زدایی کنیم.

وی ادامه داد: بحث دیگر شعب میانجیگری در دستگاه قضائی است و هدف آن آشناسازی قضات با قوانین و شرایط بازار سرمایه است که این اتفاق باعث کمتر شدن پرونده‌ها می‌شود.

عشقی تصریح کرد: بحث دیگر توسعه کمی و کیفی نهادهای مالی با تمرکز بر سرمایه گذاری غیر مستقیم است که در این راستا صندوق‌های املاک و مستغلات، صندوق‌های ای تی اف، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسعه یافتند و ۱۵۹ صندوق در این باره تشکیل شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های سازمان بورس عرضه خودرو در بورس کالا شدت یافت و با این روند امیدواریم تمام خودروها در بورس کالا عرضه شود.

به گفته عشقی مشکل خودروسازها تنها قیمت گذاری دستوری نبوده بلکه باید اصلاح ساختار مالی و مدیریتی انجام شده و تصدی گری دولت در این باره از بین برود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: کاهش زمان افزایش سرمایه در مدت زمان یو ساله مدیریت جدید به جدیت دنبال شده و این زمان به حداقل رسیده تا تأمین مالی و توسعه شرکت‌ها تسریع شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توسعه ابزارهای مشتقه اقدام دیگر سازمان بورس بوده که می‌توان از راه اندازی معاملات اختیار معامله و اوراق تبعی و بیمه سهام در این باره سخن گفت.

عشقی تقویت و هوشمندسازی مکانیزم‌های نظارتی پیشگیرانه را اقدام دیگر در سازمان بورس برای کاهش تخلفات دانست و گفت: افزایش دامنه نوسان نشان از افزایش نقدشوندگی و کاهش صف‌های خرید و فروش است.

وی همچنین تغییرات متناسب حجم مبنا را با گزارش شرکت‌های بورس و فرابورس را مهم دانست.

عشقی درباره خبر استعفا خود گفت: رفتن برای رؤسای سازمان بسیار شیرین است و در این باره اشتباه خبری بوده، که این موضوع در شورا منتفی شد، خود بنده نیز انتظار اشتباه خبری در سازمان بورس را نداشتم بازار سرمایه نیاز به اقدامات حرفه‌ای دارد و هیچ فشاری از طرف مجلس برای استعفای بنده نبوده است.

false
true
false
false

true