×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حمله پهپادی نیروهای مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

حمله پهپادی نیروهای مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

اخبار بین‌الملل پایشگر– نیروهای مقاومت اسلامی عراق پایگاه ارتش آمریکا در روستای «الخضراء» در شمال شرق سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از پایگاه خبری «الجزیره»، مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه ارتش آمریکا در روستای «الخضراء» در سوریه را پذیرفت.

رسانه های غربی روز دوشنبه نیز به نقل از منابع خود از نخستین حمله پهپادی به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند که محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

مقاومت اسلامی عراق عصر دوشنبه نیز پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در میدان گازی «الکونیکو» در شرق سوریه را هدف حملات راکتی شدید قرار داد.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) تاکنون ۱۰۳ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه رخ داده است.

گروه مقاومت عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات به آمریکا پیشتر نیز هشدار داده بود که پایگاه‌های آن کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

با شروع عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه و اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه بمباران های شدید و محاصره این منطقه با کمک آمریکا، سه گروه مقاومت اسلامی منطقه یعنی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و گروه های مقاومت عراقی نیز به کمک مقاومت فلسطین در غزه پیوستند تا شرایط ضدانسانی به وجود آمده در اثر تهاجم صهیونیست ها را کاهش دهند.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن های رژیم تل آویو که تاکنون موجب شهادت بیش از ۲۲ هزار فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، شده هر یک از گروه های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ در این بین گروه های عراقی با هدف قرار دادن بیش از ۱۰۰ بار پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی ها تفهیم کرده اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.

false
true
false
false

true