×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دستور به دو وزارتخانه و بانکها برای رفع موانع صنعت خودرو

اخبار بانک و بیمه پایشگر، معاون اول رئیس جمهور با اعلام ۳ مشکل اصلی پیش روی خودروسازان از وزارتخانه های صنعت و اقتصاد ، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها خواست برای برای رفع موانع صنعت خودرو اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از بورس پرس، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: هدف آمریکا تحریم بخش های مهم و موثر اقتصاد از جمله صنعت خودروسازی است که با همه نقدها و گله ها، دارای زنجیره گسترده از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ به ویژه قطعه سازان و برخورداری از چند صد هزار شغل است.

وی ادامه داد: بنابراین از اولویت های مهم دولت حمایت از شرکت ها و صنایعی چون خودرو و مقابله با ایجاد نارضایتی ناشی از گسترش بیکاری و مانع تراشی تولید کالاهای مورد نیاز مردم است. در این میان شرایط شرکت های خودرویی و قطعه ساز عادی نبوده و با اعمال تحریم ها امکان تولید مشترک با خودروسازان برتر بین‌المللی فراهم نیست و نباید اجازه داد کارخانه ها با مشکل روبرو شوند.

این مقام مسئول ضمن انتقاد از رسانه های بیگانه و اعلام انعکاس غیر واقعی برخی اعتراضات در شرکت ها بر لزوم استفاده از ظرفیت ساخت قطعات خودرو وارداتی، سه مشکل پیش روی خودروسازان را کمبود ارز، تأمین برخی قطعات و سرمایه در گردش دانست و ادامه داد: باید وزارتخانه های صنعت و اقتصاد به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک ها برای رفع موانع صنعت خودرو اقدام کنند.

جهانگیری افزود: خودروسازان نیز باید ضمن دفاع مستدل و قاطع از برنامه ها و عملکردبه انتقادها و درخواست های مردم در ارتقای سطح کیفیت خودروها و جلب رضایت توجه کنند تا بتوانند از مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد برنامه های آینده بهره مند شوند.

false
true
false
false

true