×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شرکت در انتخابات حق و وظیفه آحاد ملت است/ لزوم پرهیز از تبلیغات زودهنگام

شرکت در انتخابات حق و وظیفه آحاد ملت است/ لزوم پرهیز از تبلیغات زودهنگام

اخبار سیاسی پایشگر- دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات حق و وظیفه آحاد ملت است، از داوطلبان انتخابات پیش رو خواست قانون انتخابات را رعایت کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی در پنجمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور با تسلیت مجدد حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، گروه تروریستی داعش را گروه تکفیری و فاقد تفکر ناب اسلامی دانست و افزود: متاسفانه گروهک تروریستی داعش خود را منتسب به دین اسلام می‌داند، در حالی که نه تنها هیچ نشانه‌ای از منظومه دین مبین اسلام در گفتار و کردار این گروهک نیست بلکه اقدامات این گروهک مخالف نص صریح قرآن کریم و مبانی اسلامی است.

گروهک تروریستی داعش تحت حمایت آمریکا و اسرائیل قرار دارد

وی خاطرنشان ساخت: گروهک تروریستی داعش خود را منتسب به اسلام می‌داند اما نه تنها با استکبار جهانی دشمنی ندارد بلکه تحت حمایت آمریکا و اسرائیل هم است و مثل رژیم اسرائیل افراد بی گناه و زن و کودکان را با بمب گذاری را می‌کشد.

حجت الاسلام موحدی گفت: داعش و داعشیان در حالی خود را مستقل از استکبار می‌دانند که سران آمریکا به صراحت از ایجاد داعش توسط خودشان سخن گفته‌اند.

دادستان کل کشور با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات در استان و شهرستان‌ها گفت: پس از اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده، شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور در حال افزایش بوده که نوید دهنده یک انتخابات پرشور و با مشارکت بالا است.

وی در ادامه به اهمیت مشارکت در انتخابات پرداخت و گفت: حضرت فاطمه (س) در خطبه فدکیه اظهار می‌دارند که خداوند اطاعت ما خاندان را برای نظم یافتن ملت‌ها و امامتمان را برای رهایی از تفرقه قرار داد.

پیروی از دستورات و ارزش‌های دین اسلام موجب وحدت و همدلی کشور است

حجت الاسلام موحدی با استناد به فرمایش حضرت فاطمه (س) که فرمود اطاعت ما موجب نظم امور مسلمین و امامت ما موجب وحدت جامعه است اظهار داشت: اگر خواستار یک نظم در همه امور دنیایی و انسجام و همدلی اجتماعی در کشور هستیم، لازم است مطیع و پیرو رسول گرامی اسلام و خاندان ایشان باشیم؛ به فرموده دخت نبی اکرم حضرت زهرا (س) تنها راه نجات از تفرقه و کسب عزت و استقلال همانا حرکت در مسیر و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: جامعه‌ و کشوری که دارای انسجام و همدلی است در مقابل دشمنان شکست نخواهد خورد؛ ملتی که مسیر اهل بیت علیهم السلام را انتخاب کرد از تفرقه به دور بوده و دچار شکست نخواهد شد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: یکی از سفارشات مکرر ائمه علیهم السلام داشتن وحدت و انسجام با هدف حفظ جامعه اسلامی است. چرا که با وحدت و مشارکت زیاد است که یک جامعه مقتدر و مستقل خواهد شد.

شرکت در انتخابات حق و وظیفه آحاد ملت است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت زهرا (س) می‌توان اینگونه اظهار داشت که شرکت در انتخابات به منظور ایجاد همدلی و وحدت یک ضرورت و موجب قطع طمع دشمنان کشور است و شرکت گسترده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی موجب کاهش آثار تحریم‌های ظالمانه می‌شود.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به کارکرد اصلی ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد و برگزاری جلسات متعدد در سراسر کشور به حداقل رساندن تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

بستر مشارکت‌افزایی مردم در انتخابات را فراهم کنیم

وی تصریح کرد: باید تمامی اقدامات ما با نگاه پیشگیرانه انجام شده و از ورود پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری کنیم، در گام بعد باید به دنبال فراهم آوردن بستری برای مشارکت افزایی باشیم.

حجت الاسلام موحدی عنوان داشت: باید زمینه‌های مشارکت بالا در انتخابات فراهم شود، هر دستگاهی متناسب با تکالیف خود و هر استانی متناسب با وضعیت بومی استان باید اقدامات مشارکت آفرین را در دستور کار خود داشته باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات یک حق و تکلیف است گفت: هرکاری که موجب کاهش مشارکت مردمی در انتخابات است باید متوقف شده و هر اقدامی که موجب افزایش نشاط و شور انتخاباتی می شود لازم است تقویت شود.

وی راهبرد اصلی ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را توجیه و اقناع‌سازی دانست و گفت: راهبرد اصلی این ستاد در ابتدا توجیه و در گام‌های‌ بعدی ارشاد و انذار است. باید این سه راهبرد مورد توجه کاندیداهای انتخابات، کانون‌های هواداری آنان و دست‌اندرکاران مربوطه قرار گیرد.

حجت الاسلام موحدی، مردم ایران را جامعه‌ای فرهیخته و با بصیرت دانست و گفت: در طول ۴۴ سال گذشته بر همگان ثابت شده است که مردم ایران مردمی فهیم، با بصیرت و فرهیخته هستند که وطن و کشور خود را دوست دارند و اقدامات دشمن و برخی افراد غافل و جاهل در ایجاد ناامیدی و یاس همچون گذشته با شکست مواجه خواهد شد.

نامزدها از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند

دادستان کل کشور ضمن قدردانی از استقبال و شرکت گسترده داوطلبان انتخابات که علاقه‌مندی آنان به کشور را نشان می دهد، از آنان خواست قانون انتخابات را رعایت کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند؛ کاندیداها و ستادهای انتخاباتی آنها بدانند که بهترین تبلیغ برای آنها رعایت قانون و پایبندی به قوانین است.

وی گفت: افراد تایید صلاحیت شده مراقبت کنند که بقای صلاحیت آنها در گروی رعایت قانون است، در قانون انتخابات فعلی بحث صلاحیت نهایی هم مورد توجه قرار گرفته و افراد بقای صلاحیت خود را با فعالیت‌های غیرقانونی مورد خدشه قرار ندهند.

حجت الاسلام موحدی رعایت اخلاق را از ضروریات فعالیت‌های انتخاباتی دانست و گفت: نامزدها به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی قانون و اخلاق را توامان رعایت کرده و از انجام فعالیت‌های خارج از منزلت یک نامزد بپرهیزند.

دادستان کل کشور برگزاری انتخابات در کشور را یک افتخار برای نظام اسلامی دانست و گفت: در طول ۴۴ سال گذشته همیشه برگزاری انتخابات به عنوان یک اصل از دموکراسی پذیرفته شده و آرای مردم در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار بوده است، این حقی است که نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایجاد و مهیا کرد و از مصادیق مهم حقوق عامه است که خود مردم مسئولان را مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب می کنند و انتخاب شوندگان نیز فرزندان خودشان هستند.

در کشور اختلاف سلیقه داریم اما تخاصم هرگز

وی با بیان اینکه در کشور سلیقه‌های سیاسی متفاوتی داریم گفت: به برکت انقلاب اسلامی در کشور شاهد سلیقه‌ها و نظرهای سیاسی مختلفی هستیم که این مسئله در رشد و توسعه کشور بسیار مفید است، اما آنچه موجب افتخار است، اینکه در کنار تفاوت دیدگاه و سلیقه، تخاصم نداریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تمام جریانات فکری برای انتخابات ثبت نام کرده و برای یک رقابت سالم و تنگاتنگ آماده می‌شوند، افزود: این مساله از افتخارات نظام اسلامی و ظرفیت و توان بالا و مدیریت نظام است که باید آن را قدر بدانیم.

حجت الاسلام موحدی در پایان گفت: حضور گسترده و بی‌نظیر اقشار مختلف مردم در مناسبت‌های مختلف نشان دهنده همین موضوع بوده که یک نمونه آن را می‌توان حضور چند میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز حضور در مراسمات ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و روز قدس عنوان کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

false
true
false
false

true