×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پیش بینی منفی اپل و کاهش قیمت سهم در بورس

اخبار بورس پایشگر– شرکت اپل آمریکا پیش‌بینی نسبت به درآمد در سه ماهه اخیر را کاهش داد و دلیل آن را کاهش فروش محصولات در چین و بازارهای نوظهور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از اسپوتنیک تیم کوک مدیرعامل اپل طی نامه‌ای به سرمایه‌گذاران این شرکت گفت: در حالی انتظار برخی چالش‌ها در بازارهای اصلی را داشتیم که فکر کاهش رشد اقتصادی در بازارهایی نظیر چین را نکرده بودیم.اوضاع اقتصادی در چین بیش از پیش تحت تأثیر مناقشات تجاری با آمریکا قرار گرفته است.پیش‌تر اپل برای سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۱۸ ـ ۲۰۱۹ که در ۲۹ دسامبر به اتمام رسید درآمد ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود و کارشناسان نیز درآمد این شرکت را ۹۱ میلیارد دلار برآورد کرده بودند اما اپل در آخرین ارزیابی درآمد این دوره را ۸۴ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

پس از انتشار این خبر سهام اپل ۸ درصد ریخت، از طرف دیگر پس از آنکه در ماه دسامبر و به درخواست آمریکا یکی از مقامات ارشد شرکت هوآوی در کانادا دستگیر شد مردم چین نیز به شکلی خرید محصولات اپل را تحریم کردند. در قالب این اتفاق بسیاری از شرکت‌های چینی مواضع اعتراضی علیه اقدام آمریکا و کانادا اتخاذ کرده و به کارمندان اعلام کردند برای خرید محصولات هوآوی به آنها یارانه می‌دهند. برخی دیگر از شرکت‌های چینی نیز نسبت به عواقب خرید محصولات اپل به کارمندان هشدار دادند.

راب اندرله یک تحلیل‌گر مستقل بازار تجهیزات الکترونیکی گفت: وقتی که آمریکا به دنبال گرفتن مدیر ارشد مالی هوآوی رفت دولت چین نیز به فکر ضربه زدن به اپل افتاد و بنابر این فروش این شرکت آمریکایی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

false
true
false
false

true