×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۰۰ مورد تصرف غیرقانونی حاشیه رودخانه‌های البرز رفع شد

۲۰۰ مورد تصرف غیرقانونی حاشیه رودخانه‌های البرز رفع شد

اخبار اقتصادی پایشگر- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اهمیت صیانت از حریم منابع آبی اعلام کرد: امسال ۲۰۰ مورد تصرف غیر قانونی حریم و بستر رودخانه های این استان با حکم قضایی اعمال قانون شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از وزارت نیرو، داوود نجفیان گفت: این موارد شامل ساخت‌وساز ویلا، دیوارکشی و تصرف غیرمجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان بود که اراضی حریم رودخانه‌ها آزاد سازی شد.

وی بیان کرد: هم‌زمان با فعالیت شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در سال ۱۳۹۰ تاکنون در مجموع یک هزار و۲۱۵ مورد تصرف غیرقانونی به مساحت ۱۵۰ هکتار در حریم رودخانه‌های این استان با حکم قضائی رفع تصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: ۲۴ بنای دولتی طی سال گذشته تاکنون در حریم رودخانه کرج تخریب شده است.

نجفیان تاکید کرد: با توجه به اهمیت زیست‌محیطی و حیاتی رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر این منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بیشترین تصرف غیرقانونی مربوط به رودخانه کرج بوده که اقدام لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت گرفته است.

نجفیان یادآور شد: از آنجا که رودخانه کرج به عنوان منبع آبی تأمین کننده بخشی از آب شرب استان‌های تهران و البرز محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته شاهد چند مورد نشت سوخت از واحدهای تجاری اطراف آن بودیم که با متخلفان برخورد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: امسال با اهتمام شرکت گاز استان در گازرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه و جاده کرج – چالوس مشکلات آلایندگی این رودخانه به مراتب کاهش پیدا کرده است.
دو رودخانه طالقان و کرج تأمین کننده آب شرب استان‌های البرز، قزوین و تهران هستند.
کد خبر

false
true
false
false

true