×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرا ویزای یک دلاری اربعین ،۴۱ دلار شد؟

پایشگر-دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره برخی اخبار مبنی بر کاهش نرخ ویزای اربعین ۹۷ به یک دلار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایشگر شهریار حیدری، با اشاره به اخباری که  در فضای مجازی مبنی بر کاهش هزینه ویزای اربعین ۹۷ به یک دلار منتشر شده بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته دولت عراق قانونی داشت که برای صدور ویزا ۱۰ دلار هم تحت عنوان پنجره واحد گردشگری علاوه بر هزینه ویزا از زائران دریافت می‌کرد.

وی گفت: با توجه به اعتراض‌هایی که ایران به این قانون داشت و با توجه به اینکه این قانون بوده و برای همه کشورها در نظر گرفته‌شده بود؛ دولت عراق تصمیم گرفت با در‌نظر‌گرفتن روابط حسنه بین دو کشور این ۱۰ دلار را به یک دلار کاهش دهد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین افزود: اما چهارشنبه گذشته وزارت امور خارجه عراق در ابلاغیه‌ای به سفیر خود در ایران دستور داد تا قانون یک دلار به‌علاوه ۴۰ دلار هزینه ویزا اعمال شود.

حیدری با بیان این‌که ایران هزینه صدور ویزای اربعین را بر مبنای ۴۰ دلار به نرخ تعادلی محاسبه کرده و در آن هزینه صدور ویزا، بیمه و خدمات بهداشتی به همراه هزینه دفاتر را در‌نظر‌ گرفته بود، گفت: در محاسبه قیمت‌ها از سوی ما این هزینه یک دلار در‌نظر‌ گرفته نشده بود در همین رابطه ابتدای هفته آینده سفارت عراق در ایران تصمیم قطعی خود درباره اضافه کردن یک دلار هزینه گردشگری را اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که اگر سفارت عراق در ایران تصمیم به دریافت یک دلار اضافه کند، این هزینه به هزینه صدور ویزا اضافه خواهد شد و هزینه صدور ۴۰ دلار به‌علاوه ۱ دلار خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر هزینه صدور ویزای اربعین با نرخ دلار تعادلی ۳۷۷ هزار ۷۰۰ تومان است در صورت اضافه شدن هزینه یک‌دلاری به هزینه صدور ویزا اضافه می‌شود.

false
true
false
false

true